شناسه خبر:62599
1401/8/25 08:28:33

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام از رفع 26 نقطه حادثه‌خیز توسط این اداره در دست اقدام خبر داد و گفت: تاکنون 25 نقطه نیز با اقدامات زودبازده اصلاح شده است.

سید زاهدین چشمه‌خاور با ابراز اینکه 30 آبان ماه روز یادمان قربانیان سوانح ترافیکی را گرامیداشت و گفت: هدف از نامگذاری این روز حساس کردن افکار عمومی در خصوص آمار تصادفات جاده‌ای با توجه به آمار تصادفات در کشور و لزوم آگاهی‌بخشی در زمینه ایمنی برای کاهش این تصادفات است‌.
وی افزود: انجام مصاحبه خبری جهت فرهنگ‌سازی ایمنی جاده‌ای، حضور در منازل آسیب دیدگان تصادفات، برگزاری روز یادبود، تهیه و نصب لوگوی روز یادمان در سطح شبکه راه ها، پایانه‌ها و فضای مجازی و استفاده از پایانه‌های بار و مسافر برای تبلیغ هفته ازجمله برنامه‌های این ایام در استان است‌.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از نصب 11 دستگاه دوربین نظارتی ثابت در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: سه مورد از این دوربین‌ها مشکل تأمین برق دارند که از شرکت توزیع برق استان می‌خواهیم ‌در اسرع وقت این مشکل را برطرف کنند.
چشمه‌خاور با بیان این که آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهشی بوده گفت: باید از هم‌اکنون به‌دنبال ایجاد ارتباط مناسب و بدون قطع و وصل در تونل بزرگ اربعین شهرستان ایوان باشیم تا دچار حادثه ناگوار در داخل این تونل نباشیم.
وی ادامه داد: نقاط ساختاری محور ارتباطی ایلام-حمیل با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان احصا و به شرکت زیر ساخت واگذار خواهد شد.
این مسئول با اشاره به اقدامات انجام‌شده این اداره کل در رفع نقاط حادثه‌خیز استان بیان کرد: رفع 26 نقطه حادثه‌خیز توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در دست اقدام بوده و تاکنون 25 نقطه نیز با اقدامات زودبازده اصلاح شده است.

شناسه خبر 62599