شناسه خبر:62492
1401/8/23 08:55:50

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: سوخت مورد نیاز خانوارهای کم‌برخوردار در زمستان پیش رو تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی ابراز کرد: از اواخر تابستان 1401 عرضه نفت سفید با استفاده از زیرساخت کارت بانکی در راستای ارائه خدمات مطلوب و هدفمند به مردم با شناسایی مصرف‌کنندگان واقعی این فرآورده و جلوگیری از هرگونه انحراف و عرضه خارج از شبکه آن، آغاز شد.
وی افزود: همه‌ساله قبل از شروع فصل سرما و براساس سنجش نیاز مصرف‌کنندگان واقعی در بستر الکترونیک، نفت سفید مورد نیاز خانوارها و مصرف‌کنندگانی از قبیل بخش‌های صنایع، کشاورزی، خانه‌باغ‌ها، منازل خارج از پوشش خدمات شهری و روستاهای دوردست دارای خانوار معدود، فرآورده نفت سفید برای مصارف گرمایشی و متفرقه، در استان همدان توزیع می‌شود.
این مقام مسئول ادامه داد: با آغاز فصل پاییز و سرما، عرضه نفت سفید به خانوارهای فاقد گاز طبیعی در هشت ناحیه منطقه همدان از طریق شارژ سهمیه نفت سفید در یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب معرفی‌شده توسط صرفاً سرپرست خانوار، سرعت بیشتری می‌گیرد.
وی با بیان این مطلب که هرساله با راستی‌آزمایی از شمار مصرف‌کنندگان این فرآورده کاسته می‌شود، اضافه کرد: حذف کالابرگ‌های کاغذی سال‌های قبل و سهولت بیشتر برای مصرف‌کنندگان این فرآورده، ازجمله مزایای عرضه نفت سفید در بستر الکترونیک است.
روستایی یادآور شد: داشتن نگاه صیانتی به حفظ فرآورده‌های نفتی به‌عنوان سرمایه‌های ملی از سویی و تأمین میزان دقیق نیازهای واقعی شهروندان و تحقق رضایتمندی از سوی دیگر، ضرورت داشته و از اواخر تابستان با بازنگری و راستی‌آزمایی مشترکان نفت سفید شاهد ریزش 69 درصدی خانوارهای مصرف‌کننده این فرآورده بودیم.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان ابراز امیدواری کرد: با توجه به گسترش گازرسانی در سراسر استان، دیگر از فرآورده دارای ارزش‌افزوده مثل نفت سفید برای مصارف حرارتی استفاده نشود.

شناسه خبر 62492