شناسه خبر:62473
1401/8/21 23:59:09
توصیه عضو مجلس خبرگان به شهردار همدان؛

در انجام امور مردم شفاف باشید

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس حوزه علمیه همدان خدمات‌رسانی شهرداری‌ها را ارزشمند دانست و ‌گفت: با توجه به وظایفی که شهرداری‌ها در قِبال مردم به‌ویژه در رفع سد معبر دارند، اگر تصرفی در اموال صورت می‌گیرد، باید منطبق با موازین شرعی باشد تا خدایی‌نکرده حقی ضایع نشود.

آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی در دیدار با شهردار همدان و ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله وی ضمن تأکید بر رعایت امور شرعی در شهرداری‌ها، اظهار کرد: اگر قانون و مصوبه‌ای از بالادست ابلاغ می‌شود، باید مطابق با موازین شرعی و دینی باشد که در این صورت لازم است اجرا شود.

وی خدمات‌رسانی شهرداری‌ها را ارزشمند دانست و افزود: با توجه به وظایفی که شهرداری‌ها در قِبال مردم به‌ویژه در رفع سد معبر دارند، اگر تصرفی در اموال صورت می‌گیرد، باید منطبق با موازین شرعی باشد تا خدایی‌نکرده حقی ضایع نشود.

رئیس حوزه علمیه همدان با بیان اینکه امور اجرایی و قضائی در نظام جمهوری اسلامی زیر سایه نظام ولایت فقیه است، خاطرنشان کرد: قوانینی که با اموال عمومی مردم سروکار دارد، باید شفاف باشد و مسئولان در نظام جمهوری اسلامی ایران شرعاً در این حوزه مسئول هستند.

آیت‌الله موسوی‌اصفهانی با اشاره به اینکه در امور شرعی باید استفتا کرد، گفت: رعایت حق‌الله و حق‌الناس مسئله مهمی است که باید در قالب تذکرات تقوایی و در جلسات و ادارات و توسط کسانی که مسئولیت دارند، جاری و ساری شود.

   خدمت‌رسانی به مردم به دور از مباحث سیاسی

در ادامه این دیدار شهردار همدان با اشاره به ارزشمندی فرصت خدمت به مردم، اظهار کرد: با وجود فرازونشیب‌های فراوان در طول یک سال گذشته در شهرداری همدان، تلاش شد مدیریت شهری با تمرکز بر روند کاری، وارد مباحث و دوقطبی‌های سیاسی نشود.

سیدمسعود حسینی به 372 وظیفه شهرداری‌ها در جامعه اشاره کرد و افزود: کار مطلوب شهرداری‌ها نگاه مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی بهتر می‌کند. این مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به تحقق 90 درصدی بودجه یک‌هزار و 680 میلیارد تومانی شهرداری همدان در سال 1400، گفت: در 6 ماهه سال 1401 بودجه دو هزار و 200 میلیارد تومانی شهرداری همدان 81 درصد محقق شده است.

   بیشترین معبرگشایی‌ها در مناطق سه و چهار صورت گرفته که بی‌نظیر است

حسینی یکی از سیاست‌های جدید مدیریت شهری را رعایت عدالت در بودجه‌بندی دانست و افزود: در کنار توجه به مناطق بالای شهر، تلاش کردیم توزیع پروژه‌ها در مناطق کمتر توسعه‌یافته صورت بگیرد؛ به‌طوری که بیشترین معبرگشایی‌ها در مناطق سه و چهار صورت گرفته که بی‌نظیر است.

   خودکفایی شهرداری در تولید آسفالت

شهردار همدان افزود: 46 پروژه‌ صددرصد و 35 پروژه بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حسینی یکی از موارد مطلوب در این دوره مدیریت شهری را آسفالت‌ریزی دانست و تصریح کرد: 113 هزار تُن آسفالت با بالغ‌بر 140 میلیارد تومان و خودکفایی در تولید آسفالت توسط شهرداری همدان صورت گرفته است که پیش‌بینی می‌شود این میزان به 120 هزار تُن برسد.

این مقام مسئول به حوزه فضای سبز اشاره کرد و گفت: پنج هکتار به فضای سبز شهر همدان افزوده شده است. این مقام ارشد مدیریت شهری اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام ازجمله تقاطع غیر همسطح غدیر و سردار همدانی را جزء اولویت‌های مهم مدیریت شهری دانست و عنوان کرد: با وجود مشکلات مالی و تورم که در تکمیل این پروژه رخ داد، این پروژه‌ها با قوت درحال تکمیل است و انشاالله در ماه‌های آینده به اتمام می‌رسد و تقدیم شهروندان عزیز همدانی می‌شود.

وی دلیل وقفه در تکمیل پروژه تقاطع غیر هم‌سطح غدیر را قطعات معیوب دانست و افزود: قرار بود پروژه تا اربعین افتتاح شود، اما به‌دلیل حفظ جان و امنیت شهروندان در آزمایش‌های فنی مشخص شد برخی از قطعات دارای ایراد است که با توصیه‌های کارشناسی این قطعات کنار گذاشته شد و با وجود تأخیر چندماهه، انشاالله در ماه‌های آینده تکمیل می‌شود.

این مقام ارشد شهرداری به یکی از مطالبات شهروندان که باعث نارضایتی شده بود اشاره کرد و گفت: طولانی بودن فرآیند صدور پروانه ساختمانی به یک معضل تبدیل شده بود که با تلاش شبانه‌روزی همکاران، سیستم یکپارچه شهرسازی در شهرداری همدان به‌عنوان یک الگوی موفق پیاده‌سازی شد.

حسینی ابراز کرد: مراجعات ارباب رجوع به شهرداری با الکترونیکی شدن استعلامات دفاتر اسناد رسمی و دفاتر پیشخوان دولت 80 درصد کاهش پیدا کرده است.

شناسه خبر 62473