شناسه خبر:62469
1401/8/21 23:51:07

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار بهار گفت: این شهرستان با دارا بودن رتبه نخست صادرات سرامیک و سفال در استان، سالانه دو میلیون دلار از صادرات سفال ارزآوری دارد.

روح‌الله نباتی روز شنبه شهر لالجین را قطب تولید سفال و خوشه صادراتی در کشور اعلام و اظهار کرد: سفال، شیشه‌ دست‌ساز و انواع مجسمه، از صنایع دستی صادراتی شهر لالجین به‌شمار می‌آیند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون یک‌هزار و 200 کارگاه سفال خانگی و کارگاهی در سطح شهرستان بهار و نیز 320 واحد تولیدی سفال و سرامیک واقع در شهرک صنعتی سفال و سرامیک لالجین فعال هستند.

فرماندار بهار افزود: در راستای اهداف سند راهبردی و توسعه اشتغال این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون برای بیش از هشت هزار نفر اشتغال مستقیم و ثابت و دو هزار نفر نیز اشتغال متغیر در بخش سفال شهر لالجین ایجاد شده است.

 معافیت 100 درصدی مالیاتی همه کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی لالجین

نباتی مهم‌ترین درخواست صاحبان صنایع و تولیدکنندگان شهر جهانی لالجین از دولت سیزدهم را حل مشکلات مالیاتی برشمرد و تصریح کرد: با توجه به نام‌گذاری سال 1401 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، با پیگیری‌های مستمر فرمانداری بهار برای حمایت و رفع موانع تولید و نیز با موافقت استاندار همدان، تمامی کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی از پرداخت مالیات معاف شدند.

وی به عزم دولت سیزدهم برای پایش و رونق واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد و افزود: براساس مصوبه جلسه ستاد تسهیل تمامی کارگاه‌های دارای پروانه تولید کارگاهی از معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در موضوع ماده 95 قانون مالیات‌های مستقیم از گروه یک به گروه سه مؤدیان مالیاتی تغییر یافتند و با ارائه اظهارنامه و نگهداری خلاصه‌وضعیت، از 100 درصد معافیت مالیاتی موضوع ماده 142 قانون مالیات‌های مستقیم بهره‌مند خواهند شد.

فرماندار بهار اظهار کرد: مطابق فراخوان‌های صورت‌گرفته، کارگاه‌های صنایع دستی از ابتدا مشمول مالیات بر ارزش‌افزوده نشدند و اداره کل امور مالیاتی موظف به رعایت این مصوبه است.

شناسه خبر 62469