شناسه خبر:62387
1401/8/19 01:22:37

سپهرغرب، گروه انتظار: عضو هیئت مدیره مجمع راهبردی اندیشه مهدویت با بیان اینکه در نگاه امامین انقلاب انتظار فرج بدون استکبارستیزی معنا ندارد، گفت: تفاوت اصلی نگاه آنها با فرقه‌های انحرافی این است که انتظار را دست روی دست گذاشتن و سکوت نمی‌دانند بلکه به حرکت، جهاد و مقاومت تعبیر می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد نصرالله‌پور‌ درباره نقشی که استکبارستیزی در زمینه‌سازی ظهور ایفا می‌کند، اظهار کرد: از مهمترین آرمان‌های حضرت مهدی(عج) و از اهداف ظهور امام زمان(عج)، مبارزه با استکبار و مستکبران است، بر اساس آموزه‌های قرآنی و شواهد تاریخی و روایی، استکبار هر زمانی در غالب یک جریان فکری و احیاناً حکومتی تجلی می‌یابد و مومنان و طرفداران جبهه حق را به استضعاف می‌کشاند، یعنی مانع رسیدن آنها به حقوق مادی و معنوی‌شان می‌شود.

وی ادامه داد: خدای متعال در آیه پنج سوره مبارکه قصص وعده می‌دهد که در آینده تاریخ بشر، ریشه استکبار را به دست مومنان و مستضعفان می‌خشکاند و مستضعفان عالم را به امامت می‌رساند؛ از این‌رو، استکبارستیزی از مبانی اصلی مهدویت و از وظایف منتظران برای زمینه سازی ظهور است. بر اساس نگاه امامین انقلاب به انتظار، اساسا انتظار بدون استکبارستیزی معنا ندارد!

عضو هیئت مدیره مجمع راهبردی اندیشه مهدویت تاکید کرد: شهید مطهری(ره) نیز در کتاب «قیام و انقلاب حضرت مهدی(عج)»، انتظار بدون مبارزه با ظلم و استکبار و طاغوت را انتظار منفی و بی اثر می‌داند، این یعنی اگر در سبک زندگی منتظرانه روح استکبارستیزی و مبارزه با شیاطین عالم غلبه نداشته نباشد، نتیجه این سبک زندگی همراهی با برخی فرقه‌های انحرافی همچون انجمن حجتیه و... می‌شود. تفاوت اصلی نگاه امامین انقلاب با این فرقه‌ها این است که آنها انتظار را دست روی دست گذاشتن و سکوت نمی دانند بلکه از انتظار فرج به حرکت، جهاد، مقاومت و مبارزه تعبیر می‌کنند.

حجت الاسلام نصرالله‌پور ادامه داد: چنان که رسول خدا(ع) بالاترین جهاد را انتظار فرج معرفی کرده اند؛ شهید آوینی هم احتمالاً بر مبنای این روایت، تعبیری دارد و می‌گوید: امام خمینی(ره) به ما یاد دادند انتظار بدون جهاد و مبارزه و مقاومت معنا ندارد.

این کارشناس مهدوی در ادامه بیان کرد: بر اساس آموزه‌های دعای ندبه و روایات متعدد، یکی از اهداف امام زمان(عج) ریشه‌کَن کردن فسادها و سرکشی‌ها مقابل ولایت الهی است؛ نخستین کسی که مقابل حق سرکشی کرد، ابلیس بود امام زمان(عج) با این ریشه استکبار یعنی ابلیس و شیاطین همراه او مبارزه می‌کنند و حتی مطابق روایات، شیطان را مقابل ورودی کوفه گردن می‌زنند و مقابل شیطین جن و انس می‌ایستند.

وی ابراز کرد: ترازترین انسان‌های دوران غیبت و الگوهای منتظران، شهدا هستند اعم از شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع وطن که با اطاعت از اوامر ولایت و نایب امام زمان(عج)، سربازان خط مقدم مبارزه با استکبار بودند. چنان که شهید تهرانی مقدم، پدر موشکی ایران در وصیتنامه خود آورده بود: اینجا قبر کسی است که می‌خواست رژیم صهیونیستی را نابود کند. صهیونیسم نماد استکبار است.

حجت الاسلام نصرالله‌پور با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه که بر اساس مبانی حدیثی نگارش یافته خطاب به جوانان آورده اند: برای رسیدن به آرمان تمدن نوین اسلامی، باید با مانع بزرگ آن یعنی دولت‌های مستکبر مبارزه کنیم. برای رسیدن به طلوع خورشید ولایت عظما(ارواحنافداه) علاوه بر مجاهدت‌های علمی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی باید خود را برای رفع موانعِ اجرای عدالت آماده کنیم.

وی تاکید کرد: تا ریشه ظلم استکبار زده نشود ساختارهای ظالمانه و استکباری و استعماری مثل سازمان ملل که همواره ملت‌ها را با شعارهای فریبنده مثل حقوق بشر به زنجیر می‌کشند، از بین نخواهند رفت! ماهیت استکبار به غارت بردن منابع و برده کردن ملت‌ها است و هر جریانی که درصدد همراهی با این جریان باشد بویی از فرهنگ مهدویت و عزت آن نبرده است.

حجت الاسلام نصرالله‌پور افزود: وقتی مستکبران عالم با تحمیل جنگ هشت ساله به ایران اسلامی، حمایت از داعش و ترور دانشمندان، حمله به کشورهای مسلمان منابع امت اسلام را نابود می‌کنند وظیفه داریم با حرکاتی مثل پیاده‌روی میلیونی اربعین، فعالیت‌های فرهنگی همچون «سلام فرمانده» در جهت آماده سازی امت اسلام مقابل مستکبران عالم تلاش کنیم.

عضو هیئت مدیره مجمع راهبردی اندیشه مهدویت در پایان خاطرنشان کرد: در عصر ظهور، با تمهیداتی که زمینه‌سازان به رهبری سیدخراسانی و سیدیمانی آماده می‌کنند لشکر امام زمان(عج) مقابل سفیانی که نماد استکبار است، می‌ایستند و ریشه استکبار خشکانده شده و با تشکیل حکومت عدل مهدوی، وعده‌های کتب آسمانی محقق می‌شود.

شناسه خبر 62387