شناسه خبر:62364
1401/8/19 00:47:07

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره کاهش بارندگی در سال‌های اخیر گفت: توسعه شهرک‌های گلخانه ای به‌ویژه صیفی جات با توجه به وجود مرز بین‌المللی مهران باید در اولویت حوزه کشاورزی باشد.

شهریار عباسی روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات گلخانه‌داران شهرک گلخانه کشاورزی صالح‌آباد شهرستان مرزی مهران اظهار کرد: با توجه به مزیت برخورداری استان از مرز مهران توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در افزایش صادرات صیفی‌جات و تولید انواع محصولات گلخانه‌ای نقش مؤثری دارد.

وی افزود: ایجاد اشتغال و افزایش تولید از مهم‌ترین مزیت‌های کشت‌های گلخانه ای است که در این خصوص باید مشکلات کشاورزان شهرک گلخانه برطرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام، عمده مشکل کشت‌های گلخانه‌ای را تأمین سرمایه در گردش عنوان کرد و یادآور شد: این مشکل با حمایت دولت از طریق ارائه تسهیلات بانکی رفع خواهد شد.

عباسی، رونق کشت‌های گلخانه‌ای با توجه به وضعیت خشک‌سالی و کم‌آبی را اولویتی اساسی عنوان کرد و یادآور شد: تأمین زیرساخت‌های شهرک گلخانه‌ای کشاورزی ازجمله برق ف راه و چاه مورد نیاز در راستای تسهیل در تولید جزو اولویت‌های اصلی است.

وی به مزیت برخورداری استان از صادرات مرز مهران اشاره کرد و گفت: توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در افزایش صادرات صیفی‌جات و تولید انواع محصولات گلخانه‌ای نقش بسزایی خواهد داشت.

در این نشست در خصوص ضرورت توجه به مشکلات کشاورزان، حمایت از طرح‌های توسعه‌ای گلخانه‌ای در بخش کشاورزی، تکمیل زیرساخت‌های شهرک گلخانه‌ای و اعطای تسهیلات مناسب به کشاورزان بحث و تبادل نظر شد و در راستای رفع این مشکلات راهکارهای عملی و اجرایی اندیشیده شد.

استان ایلام دارای بیش از 340 هزار هکتار اراضی زراعی و نزدیک به هفت هزار باغات است، تولید سالانه 11 هزار تن سبزی و صیفی حاصل توسعه گلخانه‌ها در ایلام است.

شناسه خبر 62364