شناسه خبر:62267
1401/8/17 00:20:43

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: میزان ترانزیت کالا در بازه زمانی ابتدای سال تا پایان مهرماه در مرز بین‌المللی مهران بیش از 99 هزار تُن بوده است.

روح الله غلامی روز دوشنبه اظهار کرد: این مدت یک میلیون و 944 هزار تن کالا به ارزش 898 میلیون دلار از مرز مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط روزانه 500 کامیون از مرز مهران تردد می‌کنند، افزود: از ابتدای سال تا پایان مهرماه بیش از 81 هزار تردد کامیون از این مرز بین‌المللی انجام شده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام با بیان اینکه گمرک مهران از بین 12 مرز کشور رتبه نخست صادرات را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: در مجموع 20 درصد صادرات کالاهای کشور از مرز مهران صادر می‌شود.

غلامی با اشاره به مجموع صادرات کالا از مرز مهران در سال گذشته بیان کرد: یک میلیارد و 161 میلیون دلار انواع کالا سال گذشته از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته بالاترین وزن صادراتی در پنج سال اخیر در گمرک مهران ثبت شد که این مهم نشان‌دهنده رشد صادرات و توسعه مراودات مرزی در مرز بین‌المللی بوده و نوید روزهای بهتر برای تجارت استان می‌دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تردد کامیون‌های صادراتی به مرز مهران در جریان بوده و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

شهر مرزی مهران در استان ایلام حدود 230 کیلومتر فاصله با بغداد پایتخت عراق فاصله دارد و به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

شناسه خبر 62267