شناسه خبر:62263
1401/8/17 00:15:29

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام با بیان اینکه در طرح اقدام‌ ملی مسکن زمین مورد نیاز برای ساخت فضای آموزشی و مسجد جزو الزامات است، گفت: این اقدام در اسرع وقت برای پروژه‌های مسکن ملی استان انجام ‌گیرد.

حسن بهرام‌نیا روز دوشنبه در ششمین نشست شورای فنی استان ایلام اظهار کرد: قبل از طراحی واحدهای مسکونی اقدام ملی مسکن، باید تکلیف فضاهای آموزشی و فرهنگی برای این واحدها روشن شده باشد چراکه توجه به این مقوله جزو الزامات است.

وی افزود: بر اساس الزامات اگر یک ‌پروژه 200 واحدی احداث شود، باید یک باب ‌مدرسه در این محیط‌ها احداث گردد، بنابراین با توجه به احداث دو پروژه 630 و 160 واحدی شهر ایلام، اجرایی شدن این‌ مهم جزو الزامات این پروژه محسوب خواهد شد که باید انجام گیرد.

استاندار ایلام تأکید کرد: با هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام و دستگاه‌های ذی‌ربط چون راه و شهرسازی و بنیاد مسکن نشستی در خصوص جانمایی برای احداث فضای آموزشی، فرهنگی و واحدهای تجاری در منطقه ماهور شهر ایلام برگزار و نتیجه این مصوبه در نشست بعدی اعلام شود.

بهرام‌نیا بیان کرد: راه دسترسی پروژه ماهور شهر ایلام نیز باید در کمترین زمان‌ ممکن مشخص شود و مسائل مربوط به تملک زمین نیز انجام تا پروژه با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

وی اضافه کرد: همچنین تا حادثه ناگواری در پروژه‌های مسکن ملی شهر ایلام رخ نداده است نسبت به احداث دیوار حایل در این دو بلوک اقدام شود.

استاندار ایلام‌ همچنین خواستار ورود دستگاه‌های خدمات‌رسان چون برق، گاز و آب در تسریع در اجرای پروژه‌های مسکن ملی شد و گفت: این دستگاه‌های مربوطه از هم‌اکنون اقدامات مربوط به حوزه کاری خود را انجام دهند.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه استاندارد یکی از موضوعات مهم در جامعه ما بوده و توجه به این‌مهم تنها برای احساس امنیت مردم است، افزود: استاندارد باید جزو اصول اصلی در طراحی‌ها و اجرای برنامه‌ها بویژه پروژه نهظت ملی مسکن قرار گیرد، می‌طلبد تمام مصالح به کار رفته در با رعایت ضوابط و آیین‌نامه‌های استاندارد لحاظ شود.

وی تأکید کرد: مهندسان ناظر مسئول به‌کارگیری مصالح احداث مسکن‌ ملی مطابق استاندارد‌ها هستند و باید به جد در این مقوله توجه و ورود پیدا کنند.

استاندار ایلام در خصوص رعایت استانداردها در خصوص فوم مورد استفاده در اجرای واحدهای مسکن ملی هم افزود: اگر این‌مهم رعایت نشود به کانون آتش تبدیل خواهد شد.

بهرام‌نیا ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راه و شهرسازی ایلام بر اساس استاندارد‌ها و آیین نامه‌ها در خصوص ابنیه‌های فنی، ترانشه و پل‌ها اقدام کنند چرا که اگر این‌مهم رعایت نشود به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

شناسه خبر 62263