شناسه خبر:62259
1401/8/17 00:10:28

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از برگزاری یازدهمین رزمایش سراسری قطع برق و ارزیابی آماده‌به‌کاری مولدهای برق اضطراری مراکز دارای سطح‌بندی در همدان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، علی سهرابی‌بیدار اظهار کرد: در اثر بروز وقایع ناخواسته ممکن است شبکه تأمین برق قطع یا مختل شود، در این شرایط مراکز دارای اهمیت نظیر درمانی، امدادرسانی، حمل‌ونقل و غیره باید دارای تمهیدات لازم برای تأمین انرژی الکتریکی مستقل از شبکه برق باشند تا بتوانند برای مدت‌زمان معینی (شرایط اضطراری و یا بحرانی) نیازهای ضروری و اولیه خود را تأمین کنند.

وی افزود: در این راستا براساس دستورالعمل تأمین برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس و مهم، این شرکت طی سال دوبار اقدام به ارزیابی آماده‌به‌کاری مولد برق اضطراری مراکز دارای سطح‌بندی در استان می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به برگزاری رزمایش سراسری قطع برق و ارزیابی آماده‌به‌کاری مولدهای برق اضطراری مراکز دارای سطح‌بندی در همدان، عنوان کرد: این رزمایش با حضور 11 گروه و 43 نفر در 6 شهرستان استان شامل اسدآباد، همدان، رزن، بهار، کبودراهنگ و ملایر اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در رزمایش برق 11 مرکز سطح‌بندی و دارای اهمیت در سطح استان قطع شد، گفت: هدف از این رزمایش قطع برق و سنجش ارزیابی صحت عملکرد مولدهای برق اضطراری این مراکز و تمرین حفظ آمادگی و انجام کار تیمی گروه‌های عملیاتی شرکت بود.

شناسه خبر 62259