شناسه خبر:62230
1401/8/16 09:36:33

سپهرغرب، گروه سلامت: مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان اینکه برنامه اصلی وزارت بهداشت ادغام خدمات طب سنتی در نظام سلامت است،گفت: امیدواریم تا پایان سال، شاهد پوشش بیش از 40 درصدی خدمات طب سنتی در شبکه بهداشت و درمان باشیم.

نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت اظهارکرد: ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران از امروز آغاز شد و تا روز 13 آبان ماه از ساعت 9 تا 17 پذیرای علاقه مندان خواهد بود.
وی ادامه داد: این نمایشگاه در راستای اجرایی شدن سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در سال 92 ابلاغ شده است. ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی نیز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ریاست معاون علمی و فناوری رییس جمهور و نایب رییسی وزیر بهداشت تشکیل شده که بخش‌های عمده ای از این سند، مربوط به وزارت بهداشت است.
وی افزود: وزارت بهداشت در حوزه فرآورده‌های طبیعی و مجوزهای مورد نیاز آن، از هدف گذاری‌های سند چشم انداز 1404 جلوتر است اما در بخش اهداف و راهبردها در حوزه طب سنتی، به دلیل رویکردهای دوران گذشته، مقداری عقب ماندگی وجود دارد که اقداماتی در این زمینه انجام شده است؛ در همین راستا، برنامه اصلی وزارت بهداشت، ادغام خدمات طب سنتی در نظام سلامت است.
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: امیدواریم که تا پایان سال، شاهد پوشش بیش از 40 درصدی خدمات طب سنتی برای اصلاح سبک زندگی در شبکه بهداشت و درمان باشیم. مرحله آزمایشی ادغام این خدمات در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد پایان یافته و از ابتدای آذرماه سال جاری نیز در 15 دانشگاه علوم پزشکی کشور، اجرایی می‌شود.
به گفته حسینی یکتا برای ادغام این خدمات در حوزه درمان نیز دستورالعمل‌ها تهیه شده است.

شناسه خبر 62230