شناسه خبر:62216
1401/8/16 09:14:42

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه تمام چاه‌های کشاورزی به نصب کنتور حجمی متصل شده‌اند گفت: تمام چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ آب به سیستم نوین آبیاری تحت فشار مجهز شده‌اند.

گراوندی گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های بخش کشاورزی استان برای مدیریت بهتر منابع آبی تغییر الگوی کشت از بهاره به پاییزه است.
وی افزود: جهت کنترل بحران آب تمام چاه‌های کشاورزی به نصب کنتور حجمی متصل شده‌اند و تمام چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ آب به سیستم نوین آبیاری تحت فشار مجهز شده‌اند.
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان ایلام بیان کرد: ازجمله اقدامات دیگر این سازمان جهت مدیریت مصرف آب تغییر زمان کشت محصولات بهاره به کشت پاییزه است.
گراوندی گفت: 230 هزار هکتار اراضی کشاورزی در بحث کشت انواع محصولات در استان ایلام وجود دارد که از این میزان 15 هزار هکتار آن مربوط به کشت محصولات آب بر است.
وی با بیان این که خشک‌سالی‌های پی در پی منابع آبی بخش کشاورزی در استان را تحت تأثیر قرار داده است گفت: کشاورزان و بهره‌برداران به طور طبیعی و متناسب با شرایط خود به کاهش سطح کشت بهاره و افزایش کشت در پاییز اقدام خواهند کرد.

شناسه خبر 62216