شناسه خبر:62181
1401/8/14 23:40:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه از احداث 15 دستگاه پُل جدید در نقاط مختلف استان به‌خصوص در محورهای اصلی و فرعی برای جلوگیری از بروز مشکل در فصل بارندگی خبر داد.

فریبرز کرمی روز گذشته با اشاره به اقداماتی که راهداری استان برای جلوگیری از بروز مشکل در فصل بارندگی و مسدود شدن جاده‌ها انجام داده، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 15 دستگاه پُل جدید در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه احداث شده است.

وی افزود: یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات در جهت نگهداری ابنیه فنی راه‌ها، لایروبی پُل‌ها در مسیرهای مختلف استان به‌خصوص در نقاط روستایی و جاده‌های اصلی و فرعی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی هفت‌ماهه سال جاری، 72 دستگاه پُل باکسی با دهانه دو متر تعریض و پنج دستگاه هندریل بتنی برای پُل‌های محورهای قوری‌قلعه، بیا شوش، کمربندی هرسین، کمربندی غربی کرمانشاه و سلطان‌آباد کنگاور نصب شد و به بهره‌برداری رسیده است.

وی عنوان کرد: تعمیر دیوار کوله و دستک 13 پُل، تنظیم بستر رودخانه‌ها در محل ورودی و خروجی سه دستگاه از پُل‌های بزرگ و رنگ‌آمیزی و آشکارسازی 75 دستگاه پُل برای آمادگی بارش نزولات آسمانی‌ انجام شده است.

کرمی افزود: به‌منظور جلوگیری از هرگونه انسداد مسیر‌های ارتباطی، پاک‌سازی ورودی و خروجی آب‌رو‌های 350 دستگاه پُل و تنقیه 62 دستگاه پُل آب‌روهای کوچک در محور‌های مواصلاتی استان لایروبی و سامان‌دهی شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: بازدیدها و بازرسی‌های فنی مستمر برای بررسی وضعیت پُل‌ها و ابنیه فنی واقع در جاده‌های اصلی و فرعی برای حصول اطمینان از ایمنی سازه‌ای آن‌ها و بررسی پُل‌ها به‌منظور عبور سیلاب و جلوگیری از بحران‌های احتمالی، ازجمله مسائل مهمی است که به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

شناسه خبر 62181