شناسه خبر:62089
1401/8/12 09:29:12

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی و تمرکز روی آن، در کنار کارهای عمرانی ضروری است، چراکه توسعه اقتصادی و معیشتی را به‌دنبال خواهد داشت.

اسماعیل زارعی‌کوشا روز چهارشنبه در جلسه بررسی طرح‌های بنیاد علوی در کردستان اظهار کرد: بنیاد علوی کارهای بسیار خوبی در استان انجام داده و اعتقاد دارم، تمرکز روی طرح‌های محرومیت‌زدایی باید بیشتر باشد.
وی بر لزوم گسترش فعالیت بنیاد علوی از سروآباد به دیگر نقاط استان تأکید کرد و افزود: باید از ظرفیت این نهاد بیشتر بهره ببریم و در مرحله بعد، نقاط هدف را مشخص کنیم.
استاندار کردستان با بیان اینکه استان ظرفیت خوبی برای استفاده از خدمات بنیاد علوی دارد، اضافه کرد: ارگان‌های مختلف برای به‌کارگیری توان بنیاد علوی در راستای طرح‌های محرومیت‌زدایی همکاری لازم را داشته باشند.
زارعی‌کوشا تأکید کرد: حرکت خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری در استان انجام شده است، همچنانکه در سفر رئیس جمهور نیز مصوبات خوبی داشتیم، بنابراین ظرفیت‌ها برای توسعه اقتصادی فراهم است.
بنیاد علوی از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان است و حضور و مشارکت فعالی در مناطق محروم کشور دارد.
مدیرعامل بنیاد علوی گفت: 96 پروژه عمرانی و زیرساختی با اعتبار 71 میلیارد و 710 میلیون ریال در شهرستان سروآباد توسط این نهاد در دست اجرا است.
وحید خاوئی روز چهارشنبه در جلسه بررسی طرح‌های بنیاد علوی استان کردستان در سنندج با اشاره به اینکه فعالیت بنیاد علوی در سروآباد از اول 1399 آغاز شده است، یشترین سهم استان از فعالیت بنیاد علوی را در حوزه ساخت مسکن محرومان عنوان کرد.
وی افزود: بنیاد علوی، 892 واحد مسکن را برای محرومان در سروآباد احداث خواهد کرد که پروانه ساخت صادر شده است.
به گفته وی در کنار احداث این تعداد مسکن، 12 میلیارد تومان هم برای تعمیر و تکمیل 260 واحد مسکن مددجویان پرداخت شده است.
مدیرعامل بنیاد علوی به فعالیت این نهاد در حوزه اقتصادی و معیشتی پرداخت و گفت: بنیاد علوی اقدام به ساخت شبکه‌های اقتصادی در روستاها کرده و اکنون یک هزار و 272 نفر در این شبکه‌ها مشغول به فعالیت هستند.
خاوئی یادآور شد: تسهیلات کلان به 12 طرح بزرگ در شهرستان سروآباد با 15 میلیارد تومان اعتبار، برای ایجاد سردخانه، تولید ترشیجات و پرورش ماهی با مشارکت ارگان‌های مختلف پرداخت شده است.
تشکیل 16 صندوق روستایی و اهدای 181 فقره جهیزیه به زوج‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به ارزش چهار میلیارد تومان، از دیگر اقدامات انجام شده در سروآباد توسط بنیاد علوی است که وی به آن اشاره کرد.
مدیرعامل بنیاد علوی ادامه داد: در سروآباد مرحله پایدارسازی و مشارکت گروه‌های مردمی نیز نهادینه شده است و آمادگی داریم سال آینده طرح‌های خود را در راستای محرومیت زدایی در نقطه یا شهرستانی دیگر به انتخاب مسئولان استان شروع کنیم.
بنیاد علوی از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان است که حضور و مشارکت فعالی در مناطق محروم کشور دارد.
سروآباد در 90 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

شناسه خبر 62089