شناسه خبر:62019
1401/8/11 08:05:07

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهر کرمانشاه گفت: 107 دستگاه اتوبوس برای ناوگان درون‌شهری کرمانشاه خریداری شده که تا پایان سال وارد خطوط جابه‌جایی مسافر می‌شوند.

محمدمهدی احمدی اظهار کرد: ناوگان اتوبوس‌رانی درون‌شهری کرمانشاه قرار است با ورود 107 اتوبوس جدید نوسازی شود و این اتوبوس‌های خریداری‌شده به‌تدریج وارد خط‌های جابه‌جایی مسافران می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه حوزه حمل‌ونقل درون‌شهری کرمانشاه سال‌ها مورد غفلت قرار گرفته است، عنوان کرد: فرسودگی ناوگان اتوبوس درون‌شهری کرمانشاه و بهسازی آن‌ها مطالبات جدی شهروندان بوده است.
احمدی گفت: 107 دستگاه اتوبوس برای شهر کرمانشاه خریداری و تمامی قراردادها انجام و هزینه‌ها برای شرکت‌های خودروساز واریز شده است و این تعداد اتوبوس تا پایان سال به ناوگان افزوده می‌شوند.
رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهر کرمانشاه با بیان اینکه شرکت خوردوساز درحال تولید و تحویل به شهر کرمانشاه است، افزود: تاکنون هفت دستگاه به ما تحویل داده شده و منتظر شماره‌گذاری هستیم.
وی بیان کرد: تمامی اتوبوس‌های خریداری‌شده به محض ورود به ناوگان در حاشیه شهر و شهرک‌های کم‌برخوردار همچون شهرک صادقیه، آناهیتا و نوکان فعالیت می‌کنند.
احمدی با اشاره به وضعیت 120 ناوگان فرسوده متعلق به بخش خصوصی، گفت: از طرف دولت مبلغی به شهرداری‌ها پرداخت شده که به‌صورت تسهیلات بلاعوض در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.
وی افزود: اتوبوس‌های تازه‌ای که قرار است ناوگان درون‌شهری کرمانشاه را نوسازی کنند مجهز به دستگاه هوشمند پرداخت کرایه بوده و طراحی آن متناسب با استفاده عموم و به‌ویژه شهروندان کم‌توان جسمی است.

شناسه خبر 62019