شناسه خبر:62000
1401/8/10 02:58:20

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از صدور 422 هزارو 209 قبض رایگان در استان خبر داد و گفت: از15 خرداد تا پایان شهریورماه سال جاری (ایام پیک مصرف برق) 9 میلیارد و 324 میلیون تومان پاداش به مشترکان همکار که بهینه مصرف کرده بودند، پاداش اهدا شد.

هیوا لهونیان اظهار کرد: در چهارچوب بخشنامه ابلاغی در خصوص اعطای پاداش صرفه‌جویی مصرف برق برای مشترکان کم‌مصرف بخش خانگی، مشترکینی مشمول پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق می‌شوند که علاوه بر رعایت الگوی مصرف و کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته، ملک مسکونی آن‌ها دارای سکنه نیز باشد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 712هزار مشترک برق در استان کردستان وجود دارد که بیش از 594 هزار مشترک آن را مشترکان بخش خانگی شامل می‌شود، افزود: در مجموع 73 درصد از کل مشترکین برق در استان، مشترکان خوش‌مصرف و کم‌مصرفی هستند که برابر با الگوی مصرف تعیین شده از انرژی برق استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: بر اساس مصوبه وزارت نیرو، مشترکان بخش خانگی که تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش داده بودند، پنج برابر قیمت خرید انرژی، پاداش دریافت کردند.

لهونیان افزود: در همین راستا طی چهار ماه فصل گرم سال (از خرداد تا پایان شهریورماه) 9 میلیارد و 324 میلیون تومان پاداش به مشترکان همکار کردستانی که با رعایت الگوی تعیین شده بهینه مصرف کرده بودند، پاداش اهدا شد که منجر به رایگان شدن صورت‌حساب برق مصرفی 422 هزارو 209 مشترک در استان شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه الگوی مصرف برق در ماه‌های گرم سال برابر با 300 کیلووات ساعت و در ماه‌های غیرگرم نیز برابر با 200 کیلووات ساعت است، اظهار کرد: 84 درصد از کل مشترکان استان را مشترکان بخش خانگی شامل می‌شود که بدون شک صرفه‌جویی این بخش از مشترکان تأثیر بسزایی در کاهش مصرف برق در استان به‌خصوص در زمان پیک مصرف برق در ایام تابستان به‌دنبال خواهد داشت.

شناسه خبر 62000