شناسه خبر:61857
1401/8/7 09:29:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: در 6 ماه نخست امسال 238 هزار و 530 نفر گردشگر به استان زیبای ایلام سفر کرده‌اند.

فرزاد شریفی ابراز کرد: استان ایلام در بحث جاذبه‌های تاریخی، دست‌ساز، طبیعی، مذهبی، تفریحی، صنایع دستی و فرهنگی به‌ترتیب در شهرستان‌های دره‌شهر و سپس در ایلام (کاخ فلاحتی، قلعه والی) بیشترین گردشگران را به خود اختصاص داده است.
وی ضمن اشاره به طبیعت بی‌نظیر استان ایلام در کشور، افزود: در 6 ماه نخست امسال 238 هزار و 530 نفر گردشگر به استان زیبای ایلام سفر کرده‌اند.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام عنوان کرد: پس از عبور از روزهای سخت کرونا هم‌اکنون تعداد گردشگران نسبت به مشابه پارسال افزایش یافته است.
وی در ادامه بیان کرد: با افزایش تعداد گردشگران به استان، درحال ساخت هتل‌های چهارستاره در شهر ایلام هستیم که دو مورد از آنان در مرحله ساخت هستند.
وی ضمن اشاره به بازدید دیگر کشور‌های همسایه به استان ایلام، افزود: با همراهی و همکاری استاندار ایلام درحال ایجاد یک تفاهم‌نامه با کشور عراق هستیم تا بتوانیم ظرفیت جاذبه‌های گردشگری استان را به دیگر کشور‌های معرفی کنیم.
شریفی در پایان ضمن اشاره به اختصاص 10 میلیارد تومان از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی وزرات نفت به بخش خصوصی در سال اخیر، گفت: در سال جاری نیز با حمایت از تبصره 18، اختصاص 30 میلیارد تومان بودجه به بخش خصوصی (صاحبان مشاغل گردشگری) درحال پیگیری است تا در آینده نزدیک شاهد ایجاد شغل برای همشهریان ایلامی باشیم.

شناسه خبر 61857