شناسه خبر:61797
1401/8/5 09:25:19

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های مستمر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی و تجهیز بیمارستان خیرساز 96 تختخوابی ملایر موافقت و دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه روز چهارشنبه اظهار کرد: عملیات اجرایی بیمارستان 96 تختخوابی ملایر سال 1396 توسط خیر ملایری «حاج‌حسن توکلی» در منطقه گوراب آغاز شد.
وی افزود: درحال حاضر این بیمارستان 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم شهرستان ملایر و جزء مصوبات سفر پُرخیروبرکت رئیس‌جمهور است.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این بیمارستان برای تکمیل نیاز به تجهیزات و برای نوع خدمات‌دهی (تخصص‌های مورد نیاز) نیاز به اندیشیدن تدابیر لازم دارد که در مکاتبات و رایزنی نمایندگان ملایر با وزیر بهداشت و درمان، با این درخواست موافقت شد.
حجت‌الاسلام احد آزادیخواه ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی را از دیگر مطالبات مهم مردم و مسئولان این شهرستان برشمرد و بیان کرد: پیرو مکاتبات و پیگیری‌های انجام‌شده، وزیر بهداشت و درمان با توجه به زیرساخت‌های موجود در این شهرستان با ارتقای دانشکده موافقت و دستورات لازم را صادر کرد.
وی با بیان اینکه ارتقای دانشکده پرستاری به علوم پزشکی کمک شایانی به آبادانی و گسترش علم در جنوب استان همدان و پاسخگویی به نیازهای جوانان برای علم‌آموزی در همه سطوح می‌کند، افزود: دانشکده پرستاری ملایر از سال 1392 در رشته پرستاری شروع به فعالیت کرد که امسال با مکاتبات انجام‌شده، وزارت بهداشت و درمان با پذیرش دانشجو در رشته فوریت‌های پزشکی در این دانشکده موافقت کرد.
عضو کمیسیون کشاورزی ملایر خاطرنشان کرد: اگر در 20 سال گذشته مسئولان وقت با تلاش بیشتر و شرایط آن زمان برای ملایر مجوز دانشگاه علوم پزشکی می‌گرفتند، امروز بخشی از این خلأها جبران می‌شد.
حجت‌الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه ارتقای دانشکده پرستاری به علوم پزشکی و افزایش رشته‌های این دانشکده درحال انجام است، ادامه داد: بهداشت‌، درمان و آموزش به‌عنوان سه بُعد مهم در حوزه سلامت است که باید در کنار یکدیگر ارتقا یابند.
وی یادآور شد: پیرو مکاتبات نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور لازم برای مساعدت درخصوص تأمین نیروی مورد نیاز شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان دکتر غرضی ملایر را داد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست ما از وزیر بهداشت و درمان تأمین نیروهای مورد نیاز در زمینه پزشک عمومی، پزشک متخصص رادیولوژی، متخصص اطفال، متخصص نورولوژی، متخصص قلب، متخصص داخلی، پزشک جراحی عمومی، مغز و اعصاب و پزشک زنان و زایمان بود.
حجت‌الاسلام آزادیخواه اظهار کرد: در سفر استانی رئیس‌جمهور به استان همدان نیز مجوز ماده 23 برای احداث بیمارستان 400 تختخوابی ملایر گرفته شد که درصدد هستیم امسال ردیف اعتباری برای این طرح آورده شود.
شهرستان ملایر با جمعیتی بیش از 300 هزار نفر، دارای بیمارستان‌های 220 تختخوابی امام حسین (ع)، 120 تختخوابی مهر، 96 تختخوابی امیرالمؤمنین (ع) با 85 درصد پیشرفت فیزیکی و بیمارستان 165 تختخوابی دکتر غرضی است.
ملایر معین دو شهرستان نهاوند و تویسرکان است که در حوزه درمان جمعیت بالغ‌بر 600 هزار نفر را در جنوب استان همدان پوشش می‌دهد.

شناسه خبر 61797