شناسه خبر:61757
1401/8/4 09:03:26

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: تحقیقات مقدماتی 110 نفر از متهمان پرونده مربوط به اغتشاشات اخیر در کردستان در دادسرا به پایان رسیده و با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.

حجت‌الاسلام‌ سیدحسین حسینی اظهار کرد: با عنایت به منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و در پی دستور رئیس محترم قوه قضائیه مبنی بر مقابله با عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه‌ای در چهارچوب موازین قانونی و بدون اغماض، از روزهای آغازین تجمعات و اغتشاشات تفکیک، پایش و غربالگری بین متهمانی که فریب خورده و به‌صورت هیجانی در تجمعات شرکت داشته‌اند با متهمانی که نقش لیدر و هدایتگر داشته‌اند در دستور کار دادگستری استان کردستان قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا از ابتدای این اغتشاشات تا روز دوم آبان ماه سال جاری، 83 درصد از بازداشت‌شدگانی که برای آنان پرونده قضائی تشکیل شده با معرفی کفیل یا وثیقه‌گذار و یا صدور قرارهای منع و موقوفی تعقیب از زندان آزاد شده‌اند.
رئیس دستگاه قضائی استان کردستان خاطرنشان کرد: برای 110 نفر از متهمان که کیفرخواست صادر شده، اتهاماتی همچون «اخلال در نظم عمومی»، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «تخریب و تحریق اموال و اماکن عمومی» و «حمله به مأموران » مطرح بود و تکمیل تحقیقات پرونده‌های دیگر با اتهاماتی همچون «محاربه»، «اقدام علیه امنیت از طریق عضویت در گروه‌های معاند » و غیره در دستور کار قرار دارد.
حسینی تصریح کرد: هفته گذشته نخستین جلسه دادرسی در محاکم کیفری شهرستان سقز برگزار شده و حکم مقتضی صادر و قطعیت یافته است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست دستگاه قضائی استان پیرو منویات و تأکیدات ریاست معظم قوه قضائیه برخورد قاطع، مؤثر و بازدارنده با عوامل اصلی اغتشاشات با رعایت دو اصل دقت و سرعت در رسیدگی است.

شناسه خبر 61757