شناسه خبر:61668
1401/8/2 09:37:16

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: امسال 847 دانش‌آموز مستعد زیر پوشش این نهاد حمایتی از خدمات تحصیلی با کیفیت مدارس همدل استان بهره‌مند شدند.

پیمان ترکمانه در توضیح طرح مدرسه همدل اظهار کرد: طرح مدارس همدل به‌منظور حمایت از دانش‌آموزان مستعد و دارای انگیزه بالای علمی و علاقه‌مند به تحصیل با همکاری سازمان آموزش‌وپرورش حدود سه سال بوده که در سطح کشور درحال اجرا است.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح و این تفاهم بین دو نهاد، تلاش می‌شود فرهنگ احسان و نیکوکاری در مدارس و مراکز آموزشی در راستای عدالت آموزشی و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان ایجاد شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: با همکاری مؤثر اداره‌ کل آموزش‌وپرورش استان، فرصت‌هایی در اختیار دانش‌آموزان نیازمند مستعد با ارائه خدمات تحصیلی رایگان یا با ارائه تخفیف‌های قابل توجه از طریق مدارس غیر انتفاعی، تیزهوشان، نمونه‌دولتی و هیئت‌امنایی قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: امسال هم همانند سال‌های گذشته، 847 دانش‌آموز مستعد زیر پوشش کمیته امداد استان در مدارس همدل از خدمات تحصیلی با کیفیت این مدارس بهره‌مند شدند که این آمار در مقایسه با سال قبل 19 نفر افزایش داشته است.
این مقام مسئول یادآور شد: سال گذشته حاصل این تعامل ارزشمند سبب شد که کرمانشاه در بین استان‌های کشور به‌عنوان یکی از پنج استان برتر مجموعه مدارس همدل شناسایی و معرفی شود و در مشهد مقدس از سوی وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس کمیته امداد مورد تجلیل قرار گیرد.

شناسه خبر 61668