شناسه خبر:61665
1401/8/2 09:31:23

سپهرغرب، گروه خبر: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: استان مرکزی دارای ظرفیت بالایی در صنایع متعدد است؛ بر همین اساس باید از پساب در صنایع آب‌بَر این استان استفاده کرد.

مسعود خشایی در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه وضعیت صنعت آب و برق در این استان پایدار است، اظهار کرد: براساس ارزیابی‌ها شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در کشور پیشرو است.
وی با بیان اینکه یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت استان مرکزی زیر پوشش خدمات آبفا قرار دارند، افزود: آبفای استان مرکزی در حوزه روستایی با پوشش 90 درصد و در حوزه شهری با پوشش 100 درصد خدمات لازم را به مردم ارائه کرده است.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: درحال حاضر از حدود یک‌هزار و 100 روستای استان مرکزی، 900 روستا با 170 هزار خانوار زیر پوشش خدمات آبفا استان قرار دارند.
خشایی گفت: استان مرکزی دارای ظرفیت بالایی در صنایع متعدد است؛ بر همین اساس باید از پساب در صنایع آب‌بَر این استان استفاده کرد، ضمن اینکه استفاده از پساب در صنعت علاوه‌بر استحصال آب، توان اقتصادی شرکت‌های آبفا را نیز تقویت خواهد کرد.
وی تأکید کرد: مأموریت ویژه مدیر جدید آبفای استان مرکزی اجرای طرح استفاده از پساب در صنایع استان و راه‌اندازی بازار پساب خواهد بود.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: سه طرح مهم فاضلاب در استان مرکزی درحال اجرا است که این طرح‌ها در شهرهای اراک، ساوه و خمین اجرایی می‌شود؛ برای اجرای کامل این طرح‌ها باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.
خشایی در ادامه با بیان اینکه 70 درصد جمعیت استان مرکزی از خدمات فاضلاب بهره‌مند خواهند شد، عنوان کرد: علاوه‌بر توسعه شبکه فاضلاب، باید گام‌های بلندی در جهت بازار مناسب نیز برداشته شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: متأسفانه تابستان سال گذشته در ارائه خدمات شاهد مشکلاتی بودیم که با تدبیر دولت انقلابی تابستان سال جاری با کمترین تنش، پشت سر گذاشته شد.
سیدمجتبی آل‌یاسین تصریح کرد: تلاش بر این است تا در به‌کارگیری مدیران از افراد بومی استفاده شود تا این افراد با شناخت از حوزه کاری خود در جهت رفع مشکلات اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی نیز در این آیین گفت: امید می‌رود با گام برداشتن در مسیر خدمت‌گزاری به مردم با تلاش صادقانه پاسخگوی این اعتماد باشم.
در این آیین از تلاش‌های یوسف عرفانی‌نسب تقدیر و حشمت‌الله عباسی به مدت دو سال به‌عنوان عضو اصلی هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی معارفه شد.

شناسه خبر 61665