شناسه خبر:61647
1401/8/2 09:02:19

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: 15 هزار و 134 نفرساعت آموزش مهارتی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد اشتغال در رشته‌های مختلف به 131 نفر از معتادان بهبودیافته استان در نیمه نخست سال جاری ارائه شد.

«وهب مختاران» روز یکشنبه افزود: دوره‌های آموزش‌ مهارتی به‌منظور اشتغال‌زایی و زمینه‌سازی برای بازگشت معتادان بهبودیافته در کمپ‌های ترک اعتیاد معتادان خودمعرف (ماده 15) و در قالب معتادان متجاهر (ماده 16) برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه ترویج و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین راهبردهای صیانت از معتادان بهبودیافته است، ادامه داد: این آموزش‌ها در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی ارائه شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و مهارتی را در عدم بازگشت معتادان به سمت اعتیاد و کاهش بزهکاری‌های اجتماعی مؤثر دانست و افزود: الگوساز و برشکار لباس ضخیم زنانه، تخمیر نان و تولید مخمر، پرورش‌دهنده زنبور عسل، تعمیرکار آبگرمکن دیواری، حصیرباف، سرویس و نگهداری خودرو و قلم‌زنی روی چوب، جواهرساز مهره‌ای، دکوراتور نقش برجسته و درودگری از دوره‌های مهارتی برگزارشده برای این افراد است.
مختاران اظهار کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی تخصصی و فنی به معتادان بهبودیافته زمینه راهیابی آن‌ها به بازار کار و کسب درآمد را نیز فراهم می‌کند.
وی تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی برای کاهش و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه مواد مخدر انجام می‌شود که می‌تواند در بازگرداندن معتادان بهبودیافته به آغوش گرم خانواده، امیدواری به آینده و اشتغال‌زایی آنان نقش مهمی ایفا کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: توجه بیشتر به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌عنوان رکن اصلی آموزش‌های مهارتی و راهبرد مناسب برای فقرزدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌شمار می‌رود.
اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان دارای 22 مرکز آموزش دولتی و 198 آموزشگاه خصوصی است.

شناسه خبر 61647