شناسه خبر:61640
1401/8/2 08:52:47

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون بیش از دو هزار و 690 مورد بازرسی در قالب طرح طاها در استان کرمانشاه انجام گرفته است.

مهدی حسین‌پور به‌مناسبت هفته ملی استاندارد اظهار کرد: در چارچوب برنامه‌های راهبردی و عملیاتی، براساس 22 هدف و شاخص کارکردی که توسط سازمان ملی استاندارد هدف‌گذاری شده، حرکت خواهیم کرد.
وی با اشاره به اجرای طرح سراسری طا‌ها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) و طرح پایش از واحدهای تولیدی تا بازار مصرف، کیفیت، مرغوبیت و سلامت کالا را خط قرمز سازمان ملی استاندارد دانست و ادامه داد: با توجه به قانون تقویت و توسعه استاندارد در مواجهه با رعایت نشدن استاندارد‌ها، به استناد قانون برخورد خواهیم کرد.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با بیان اینکه وظیفه اصلی این اداره‌ کل نظارت بر کیفیت کالاها است و ما مدعی‌العموم کیفیت هستیم، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از دو هزار و 690 مورد بازرسی در قالب طرح طاها در استان کرمانشاه انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند با ارائه گزارش‌های خود نقش مؤثری در بهبود عملکرد این اداره‌ کل داشته باشند، ابراز کرد: در استان تاکنون طرح نظارت بر بازار مصرف اجرا شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
حسین‌پور محدوده اجرای نظارت‌های سازمان ملی استاندارد را در بخش غذایی از مزرعه تا سفره و در بخش صنعت از کارخانه تا مصرف‌کننده اعلام کرد و گفت: کیفیت، مرغوبیت و سلامت کالا خط قرمز سازمان ملی استاندارد است.
   خوره مافیا به جان دانش‌بنیان‌ها
وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های اداره‌ کل استاندارد کرمانشاه با دانشگاه‌های استان در راستای بهره‌گیری از شاخص‌های علمی درخصوص استانداردسازی اقلام و کالاها، ابراز کرد: یکی از محورهای این حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان واقعی است، چراکه در استان مافیای دانش‌بنیان شکل گرفته و بعضی شرکت‌ها فقط تابلوی سردرب آن‌ها دانش‌بنیان است و فقط با هدف استفاده از تسهیلات دانش‌بنیان شکل گرفته‌اند.
این مقام مسئول افزود: از ابتدای امسال طرح کنترل و پایش وزنی فرآورده‌های تولیدی کشور در سطح استان در زمینه محصولات غذایی و محصولات مرتبط با موضوع یارانه، اجرا شد و دو واحد تولیدی مواد غذایی موفق به دریافت نشان حلال شدند.
وی درباره مجازات متخلفان کم‌فروشی گفت: طبق ماده 42 کمیسیونی مرکب از قضات، نمایندگان استاندارد و دستگاه‌های دیگر به جرایم و تخلفات ناشی از کم‌فروشی رسیدگی می‌کنند، اما معتقدم باید به‌صورت ایجابی برخورد شود و برخورد سلبی کاهش پیدا کند.
حسین‌پور بازرسی از 250 جایگاه باسکول در بخش اوزان سنگین و یک‌هزار و 100 مورد بازرسی در حوزه اوزان سبک (ترازو)، استانداردسازی هر 6 ماه یک‌بار کل نازل‌ها و جایگاه‌های سوخت استان، صدور تأییدیه برای 417 دستگاه آسانسور از ابتدای سال تاکنون و معدوم و یا استانداردسازی بیش از دو هزار و 775 سیلندر گاز غیر استاندارد را بخشی از عملکرد این اداره‌ کل عنوان کرد.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: استاندارد اجباری در حوزه خدمات پس از فروش خودرو و خدمات پس از فروش لوازم خانگی در دستور کار شورای عالی استاندارد است و با جدیت و قاطعیت در استان پیگیر هستیم و این موضوع تا حصول نتیجه دنبال خواهد شد.
وی بیان کرد: پاسداران گمنام عرصه کیفیت در مقابل ظلم بر مردم در هیچ نقطه‌ای از صنایع در حوزه‌های مختلف مأموریتی این اداره کل (در عرصه مواد غذایی و سازه‌های ساختمانی و غیره) کوتاه نخواهند آمد.
حسین‌پور اظهار کرد: درصورت بروز هرگونه نارضایتی از مردم شریف استان تقاضامندیم مراتب تخلف را در ساعات اداری از طریق تلفن چهار رقمی 4517 و یا از طریق سامانه 24 ساعته گویای 1517 و یا سایت اداره‌ کل استاندارد به آدرس Kermanshah.inso.gov.ir با اداره‌ کل استاندارد استان کرمانشاه در میان بگذارند.
وی در پایان از عزم این اداره‌ کل برای برخورد جدی با پیمانکار ساختمان اداره استاندارد شهرستان قصر شیرین که در جریان زلزله سال 96 به‌شدت آسیب دید، سخن گفت.

شناسه خبر 61640