شناسه خبر:61512
1401/7/28 09:38:37

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: آنچه می‌تواند از ایجاد حواشی در هنگام بروز بحران‌ها کاسته و آرامش بیشتری را به جامعه القا کند، حفظ آمادگی دستگاه‌هاست و هرچه دستگاه‌ها پیش از وقوع بحران‌ها آمادگی کافی را داشته باشند، به همان میزان از تنش‌ها کاسته خواهد شد.

بهنام نظری در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی، اظهار کرد: در فصل مهاجرت پرندگان به تالاب میقان احتمال شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان وجود دارد که لازم است دستگاه‌ها از هم اکنون تدابیر لازم برای کنترل و برخورد با این بیماری را در دستور کار قرار داده و آماده‌باش باشند.
وی تصریح کرد: آنچه می‌تواند از ایجاد حواشی در هنگام بروز بحران‌ها کاسته و آرامش بیشتری را به جامعه القا کند، حفظ آمادگی دستگاه‌هاست و هرچه دستگاه‌ها پیش از وقوع بحران‌ها آمادگی کافی را داشته باشند، به همان میزان از تنش‌ها کاسته خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با تاکید بر اطلاع‌رسانی دقیق از سوی دستگاه‌های متولی و رسانه‌ها برای مقابله با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان بیان داشت: باید با اتخاذ تدابیر ارزشمند، برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی خسارت‌های شیوع بیماری را کاهش داد.
نظری گفت: تامین امکانات مورد نیاز برای پیشگیری و کنترل این بیماری امری ضروری است و می‌طلبد خرید خودروی تالاب‌رو متناسب با شرایط اقلیمی استان به صورت جدی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیری شد چرا که یکی از نیازهای ضروری است و در شان استان نیست با وجود داشتن تالاب از این امکانات محروم باشد.
وی همچنین خواستار اطلاع رسانی دقیق و یکپارچه در خصوص بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان از سوی یک منبع و مرجع مشخص شد و گفت: باید مسیرهای منتهی به تالاب میقان مسدود شود.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان مرکزی همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته اراک گفت: دستگاه‌های مربوطه تلاش خود رابه کار گیرند تا از این فرصت برای معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های اراک استفاده شود.
انجام 4 هزار و 500 مورد بازدید از تالاب میقان
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی است که در پرندگان مهاجر وحشی وجود دارد و با مهاجرت پرندگان به تالاب میقان به سایر پرندگان منتقل می‌شود.
اثنی‌عشری افزود: تاکنون 4 هزار و 500 مورد بازدید از تالاب میقان و 4 هزار و 200 مورد نمونه برداری صورت گرفته است و از 100 واحد مشکوک آزمایش به عمل آمد که تمام موارد منفی بوده است.

شناسه خبر 61512