شناسه خبر:61509
1401/7/28 09:32:47

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهگلان گفت: فعالان عرصه تئاتر از پرافتخارترین هنرمندان شهرستان در سطح ملی هستند که جوایز مهم ملی را برای دهگلان و استان کردستان به ارمغان آورده‌اند.

آرش جوانمردی صبح روز گذشته در مراسم تجلیل از «رضا سیفی» پیشکسوت حوزه تئاتر شهرستان دهگلان با مهم بر شمردن فعالیت‌های تأثیرگذار هنرمندان، اظهار کرد: هنرمندان تئاتر از پرافتخارترین هنرمندان شهرستان در سطح ملی هستند که جوایز مهم ملی را برای دهگلان و استان کردستان به ارمغان آورده‌اند.
وی در ادامه به تولید آثار فاخر نمایشی در دهه‌های 80 و 90 شمسی در شهرستان اشاره و در ادامه عنوان کرد: تولید نمایش‌های ماندگار که از ابتدایی سال 1370 در شهرستان شروع شده کماکان در شهرستان تداوم دارد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهگلان به حضور ارزشمند هنرمندان تئاتر در جشنواره‌های منطقه‌ای و کشوری اشاره کرد و افزود: این حرکت ارزشمند با تشکیل گروه هنری سیاوش در دهگلان آغاز شد و ماحصل آن کسب رتبه‌های برتر در جشنواره‌های تئاتر استانی و حضور در جشنواره‌های ملی است.
جوانمردی در ادامه از فعالیت‌های رضا سیفی بازیگر، کارگردان و نویسنده دهگلانی تمجید کرد و گفت: هدف این دست برنامه‌های فرهنگی تجلیل از سه دهه فعالیت هنری این هنرمند پیشکسوت تئاتر شهرستان دهگلان و ارج نهادن به تلاش‌های مابقی هنرمندان است.
هنگامه پدید مسئول کانون فرهنگی و هنری حضرت رسول (ص) دهگلان هم هدف از برگزاری این برنامه‌ها را جلب توجه مسئولان به تلاش ارزشمند هنرمندان عنوان کرد و افزود: در تلاشیم با شناسایی هنرمندان پیشکسوت از فعالیت‌های تأثیرگذار آن‌ها تجلیل به‌عمل آوریم.

شناسه خبر 61509