شناسه خبر:61413
1401/7/25 23:46:59

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان از کاهش تقاضا در بازار مرغ خبر داد و گفت: روزانه 50 تُن مرغ وارد بازار همدان می‌شود.

جواد عاشوری با اشاره به اینکه درحال حاضر قیمت هر کیلو مرغ 64 هزار تومان است، اظهار کرد: نرخ مرغ زنده هم 46 هزار تومان است.

وی از توزیع مرغ منجمد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد و تصریح کرد: قیمت مصوب هر کیلو از این مرغ 47 هزار تومان است و بخشی از مرغ‌های منجمد از کشور ترکیه وارد می‌شود.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با بیان اینکه روزانه 40 تا 50 تُن تخم‌ مرغ در بازار عرضه می‌شود، عنوان کرد: قیمت مصوب هر کیلو تخم‌ مرغ 39 هزار و 800 تومان است، اما برخی واحدهای صنفی تخلف و گران‌فروشی می‌کنند.

عاشوری با تأکید بر اینکه بازرسان ما به‌صورت روزانه وضعیت بازار و واحدهای صنفی را رصد می‌کنند، گفت: قیمت هر شانه تخم‌ مرغ نباید بیشتر از 75 هزار تومان باشد.

وی با اشاره به اینکه فروش تخم‌ مرغ باید به‌صورت کیلویی باشد، اظهار کرد: اما این موضوع در بعضی از سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها رعایت نمی‌شود.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با بیان اینکه درحال حاضر شاهد ایجاد ثبات در بازار مرغ هستیم، گفت: وقتی تقاضا کاهش یابد، به تناسب آن قیمت هم نزولی می‌شود.

شناسه خبر 61413