شناسه خبر:61411
1401/7/25 23:44:52

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 60 هزار متقاضی مسکن در همدان ثبت‌نام شده است، گفت: 60 هزار متقاضی مسکن در همدان ثبت‌نام شده که باید در طول چهار سال مسکن آنان تأمین شود.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی با اشاره به الحاق سه هزار هکتار به شهر همدان، اظهار کرد: الحاق سه هزار هکتار در قالب شهرک و محدوده شهرداری به شهر همدان در نشستی با وزیر راه و شهرسازی و مدیران استان مطرح شد که با توجه به اینکه الحاق سه هزار هکتار مصداقاً مشخص نشده است، بعید نیست به سمت شهر حورا بروند.

وی با بیان اینکه الحاق اراضی 680 هکتاری شورین به همدان به‌طور کامل منتفی نشده است، افزود: بخشی از اراضی شورین معارض دارد و به همین علت به‌طور کامل منتفی نشده است و درحال پیگیری وضعیت معارضان اراضی رباط شورین هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تأمین مسکن در شهر همدان، خاطرنشان کرد: بخشی از مسکن مهر معطل مانده که مشکل قانونی دارند و به دنبال رفع این مشکلات و به‌کارگیری واحدها هستیم.

فلاحی ادامه داد: 400 واحد مسکن مهر در فامنین نیمه‌کاره مانده و پیشرفت فیزیکی بالایی نیز داشته است که باید تعیین تکلیف شود؛ همچنین 96 واحد در تپه امام‌گل همدان که جزء مسکن محرومان بوده، سال‌ها است مشکل بانک و پیمانکار دارد که اگر حل نشود، مجبوریم دستگاه قضائی را وارد کنیم.

وی با تأکید بر تسریع ساخت‌وساز مسکن ملی در شهرک مدنی، اظهار کرد: مسکن ملی شهرک مدنی را پیگیری کردیم تا تسریع پیدا کند و هفته آینده نیز از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) دعوت شده تا با حضور در استان درباره روند اجرایی این پروژه جلساتی داشته باشیم.

این مقام مسئول با انتقاد از کلنگ‌زنی بی‌حساب‌وکتاب برخی از پروژه‌های مسکن در همدان، یادآور شد: بنیاد مسکن پروژه یک‌هزار واحدی شهرک بهشتی را کلنگ‌زنی کرده که باید کارهای تثبیت زمین انجام شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازسازی مسکن در مناطق حاشیه شهر همدان، تصریح کرد: بازسازی مناطق حاشیه شهر را دنبال کردیم و قرارگاه خاتم‌الانبیا را پای کار آوردیم.

شناسه خبر 61411