شناسه خبر:61406
1401/7/25 23:35:50

سپهرغرب، گروه خبر: معاون تولید نیروگاه شهیدمفتح گفت: هم‌زمان با آغاز فصل تعمیرات واحدهای نیروگاهی، واحد شماره دو نیروگاه شهیدمفتح با ظرفیت تولید نامی 250 مگاوات در ساعت 11٫5 روز یکشنبه 24 مهرماه به‌منظور انجام تعمیرات اساسی از مدار تولید خارج شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهیدمفتح، پژمان اختری ضمن اعلام این خبر، ابراز کرد: براساس مجوز صادره از شرکت مدیریت شبکه برق کشور، واحد شماره دو این نیروگاه جهت تعمیرات اساسی به مدت 90 روز براساس دستورالعمل شرکت سازنده از شبکه برق کشور جدا شد.

اختری دمونتاژ و مونتاژ توربو ژنراتور، بازدید یاتاقان‌ها و ولوهای اصلی توربین، سند بلاست و لاینینگ خطوط 18٠٠ انتقال آب، خنک‌کاری برج تر، پمپ‌ها و تجهیزات برج خشک، بازسازی داکت‌های دود و ایرهیتر و اورهال پمپ‌ها، موتورها و فن‌های اصلی واحد را ازجمله اقداماتی برشمرد که در این بازه زمانی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تخصص و توان داخلی این مجموعه، تصریح کرد: بیش از 90 درصد این دوره از تعمیرات توسط کارکنان نیروگاه انجام می‌شود.

معاون تولید نیروگاه با اشاره به عبور موفق نیروگاه از تابستان امسال، ابراز کرد: به‌نحوی برنامه‌ریزی شده است که واحدها جهت زمستان امسال و تابستان سال آینده با آمادگی کامل در اختیار شبکه قرار گیرد.

شناسه خبر 61406