شناسه خبر:61395
1401/7/25 23:19:36
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی مطرح کرد:

پلاک‌گذاری 4400 اصله درخت در طرح شجره طیبه استان مرکزی

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: تاکنون در قالب طرح شجره طیبه چهار هزار و 400 اصله درخت در استان پلاک‌گذاری شده است.

مجید مؤمنی در همایش شجره طیبه در ساوه با اشاره به پیشتازی استان مرکزی در اجرای این طرح، اظهار کرد: تاکنون بیش از چهار هزار و 400 اصله درخت به این طرح اهدا و پلاک‌کوبی شده است

مؤمنی به جمع‌آوری زکات توسط مبلغان در 805 روستا در سطح استان مرکزی اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود 30 میلیارد تومان از محل این کمک‌ها به محرومین کمک شده است.

وی توانمندسازی خانواده‌ها را اولویت کمیته امداد عنوان کرد و افزود: درحال حاضر 17 هزار و 200 طرح اشتغال در استان در دست نظارت بوده و امسال برای حدود دو هزار نفر فرصت شغلی فراهم شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با بیان اینکه اعتبار درنظر گرفته‌شده برای طرح اشتغال در سطح استان 460 میلیارد تومان است، ادامه داد: حدود هفت هزار نفر برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

مؤمنی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن نیز یک‌هزار و 808 واحد در دست ساخت است، گفت: در شهر مهاجران نیز عملیات ساخت 702 واحد مسکونی را در دستور کار داریم که با فراهم شدن شرایط، به مرحله اجرا می‌رسد.

   پیش‌بینی پلاک‌گذاری 5500 اصله درخت در طرح شجره طبیه

مدیر کمیته امداد شهرستان ساوه هم در این همایش گفت: با گذشت چهار سال از این طرح، تا سال گذشته چهار هزار و 400 اصله پلاک‌گذاری شده بود که خوشبختانه با همراهی خوب باغداران و کشاورزان در سطح شهرستان، این میزان به پنج هزار و 500 عدد در سال جاری خواهد رسید.

ذبیحی با اشاره به اینکه در این طرح تنها محصولات درختان پلاک‌گذاری‌شده به نیازمندان اهدا می‌شود، اضافه کرد: در سال گذشته میزان انار جمع‌آوری‌شده به 33 تُن رسید.

شناسه خبر 61395