شناسه خبر:61356
1401/7/25 09:39:47

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرمخابرات منطقه کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از سه هزار و 880 خط تلفن ثابت در استان دایر و به مشتریان واگذار شده است.

آزاد حکمت روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر تعداد تلفن‌های مشغول به‌کار استان بیش از 523 هزار و 280 شماره است که سه هزار و 880 مورد آن در سال جاری دایر شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط واگذاری شماره‌های جدید به متقاضیان سرویس تلفن ثابت در سطح استان فراهم است، گفت: بیش از 600 هزار و 604 شماره تلفن منصوبه در استان وجود دارد.
مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه ارائه سرویس تلفن ثابت در روستاها همچون دیگر خدمات مخابراتی در راستای برقراری عدالت اجتماعی و برخورداری یکسان مردم از محصولات مخابراتی در اولویت کارهای منطقه قرار دارد گفت: هم‌اکنون یک هزار و 502 روستا دارای تلفن خانگی هستند.
حکمت یادآورشد: بر اساس آمار جمعیتی در شهرستان‌های تابعه، بعد از شهرستان سنندج، شهرستان سقز با 66 هزار و 567 شماره بیشترین مشترک تلفن ثابت را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه زیرساخت و امکانات لازم برای واگذاری خطوط جدید تلفن ثابت در استان وجود دارد اضافه کرد: متقاضیانی که درخواست ثبت نام تلفن ثابت دارند می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین دفترپیشخوان دولت در محل و یا با مراجعه به سامانه «مخابرات من» به آدرس https://my.tci.ir نسبت به ثبت نام تلفن ثابت اقدام کنند.
وی در ادامه به مزایای فیبرنوری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بستر سیم مسی به‌دلیل داشتن محدودیت‌های فراوان از جمله فاصله و هزینه بالای اجرا و نگهداری، دیگر گزینه مناسبی برای این روند به نظر نمی‌رسد در نتیجه رویکرد جدید و اولویت شرکت مخابرات ایران استفاده از بستر فیبر نوری است.
مدیر مخابرات منطقه کردستان اعلام کرد: طی چند سال اخیر بیش از پنج هزار و 51 کیلومتر فیبر نوری در سطح استان اجرا شده است که بهره ‌گیری از این زیرساخت، ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات وابسته به این بستر را به‌دنبال داشته است.

شناسه خبر 61356