شناسه خبر:61352
1401/7/25 09:29:55
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان:

جلوه‌های باشکوهی از وحدت عملی شیعه و سنی در کردستان وجود دارد

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: در کردستان شاهد جلوه‌هایی باشکوه از وحدت عملی در بین جامعه اهل سنت و تشیع هستیم، مصادیقی همچون مشارکت در برنامه‌های مذهبی به‌ویژه محرم و علاقه وافر به اهل بیت (ع) و دفاع از تمامیت ارضی همگی مؤید این مطلب است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات اظهار کرد: با نگاهی گذرا به قرآن کریم می‌توان مبانی وحدت اسلامی را مورد مداقه و بررسی قرار داد.
وی افزود: اصل توحید و یکتاپرستی مهم‌ترین مبنای تحقق وحدت اسلامی است که قرآن کریم با مطرح کردن این اصل صحنه‌هایی از اتحاد مسلمین را در چنگ‌زدن به ریسمان الهی و تمسک به عروة‌الوثقی و پدید آمدن امت واحده با تکیه بر اصل توحید و پدیدارشدن انس و الفت و همدلی میان قلب‌ها را بیان می‌کند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان اطاعت از پیامبر گرامی اسلام و پایبندی به اوامر و تعلیم آن حضرت را عامل مهم دیگری از مبانی تحقق وحدت اسلامی و برچیدن نزاع و اختلاف در جامعه مسلمین برشمرد.
حجت‌الاسلام سادات همچنین، حفظ رابطه عاطفی بین رهبران دینی و مردم و پایبندی به موازین اخلاقی و عفو و گذشت بین یکدیگر و گفت‌وگوی احترام‌آمیز بین اقوام و فرق مذهبی و تکیه بر مشترکات دینی و عدم اجبار در گرویدن به یک نگرش خاص را ازجمله عوامل ایجاد یک وحدت معقول و منطقی ذکر کرد.
وی در ادامه با عنوان این مطلب که جهان‌بینی اسلامی به‌شدت ضد خشونت است،‌ گفت: آموزه‌های مداراطلبانه قرآن کریم و سلوک اخلاقی پیامبر رحمت و حضرات معصومین در مواجهه با دشمنان و مخالفان خود و تکیه بر مشترکات اخلاقی و دینی و برخورد با مسببان و عوامل ایجاد اختلاف نظری و عملی در جامعه مسلمین و مواجهه با دسیسه‌های نظام سلطه در ایجاد اختلاف در صفوف مسلمانان، و.... ازجمله راهکارهای وصول به یک وحدت عقلانی و جامعه تمدنی اسلامی است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان در پایان افزود: در کردستان خوشبختانه شاهد جلوه‌هایی باشکوه از وحدت عملی در بین جامعه اهل سنت و تشیع هستیم، مصادیقی همچون ازدواج بین فریقین، نامگذاری فرزندان و حتی شهرها و روستاها با نام حضرات معصومان، مشارکت در برنامه‌های مذهبی به‌ویژه محرم و علاقه وافر به اهل بیت علیهم‌السلام به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و عشق به ولایت و مقام معظم رهبری و حکومت دینی، و دفاع از تمامیت ارضی وکیان نظام مقدس اسلامی همگی مؤید این مطلب است.

شناسه خبر 61352