شناسه خبر:61334
1401/7/25 08:53:12

سپهرغرب، گروه خبر: معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: به‌مناسبت هفته کودک 120 اثر به هشتمین مسابقه نقاشی صلح و دوستی هلال‌احمر این استان ارسال شد.

مریم پاک‌بین بیان کرد: با وجود پایان یافتن هفته کودک همچنان آماده دریافت آثار ارسالی از سوی گروه‌های سنی پنج تا 12 سال هستیم.
وی اضافه کرد: هشتمین مسابقه نقاشی صلح و دوستی در دو رده سنی پنج تا هشت سال و 9 تا 12 سال با موضوع صلح و دوستی ‌و اهداف جمعیت هلال‌احمر برگزار شد که 6 اثر برتر ابتدا به مرحله استانی و سپس به مرحله کشوری ارسال می‌شود.
وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته کودک امسال با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» اجرا شد، ادامه داد: مسابقه پرتو صلح هلال در رده سنی چهار تا هفت سال و هشت تا 12 سال در سطح کانون غنچه‌های هلال و کانون‌های دانش‌آموزی اجرا شد.
معاون جوانان جمعیت هلال‌‌احمر استان همدان اظهار کرد: موضوع پیش‌بینی‌شده برای این مسابقه «تعریف صلح از زبان کودکان» و «تعریف خاطره در مورد صلح و دوستی» است.
پاک‌بین گفت: برنامه‌های هفته کودک هلال‌احمر این استان در سال جاری با محوریت «کودک، صلح، بهداشت و سلامت جامعه»، «کودک، باورهای دینی و معنوی»، «کودک، خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی»، «کودک، امنیت، بازی و نشاط»، «کودک،کتاب، هنر و ادبیات»، «کودک، هویت، میراث طبیعی و فرهنگی» و «کودک، رسانه و فناوری‌های نوین» اجرا شد.
وی آشنایی کودکان با اصول و اهداف جمعیت، بازدید کودکان از امکانات جمعیت همانند آمبولانس، پایگاه‌های امداد و نجات و تجهیزات امدادی، حضور مربیان جمعیت در مهد کودک‌ها و مدیریت به‌منظور آموزش پیشگیری از مخاطرات و حفظ ایمنی کودکان و گسترش فرهنگ صلح و دوستی را از دیگر برنامه‌های اجراشده در این هفته عنوان کرد.
برنامه‌های هفته کودک از 16 آبان‌ماه آغاز شده و تا 22 این ماه ادامه داشت.

شناسه خبر 61334