شناسه خبر:61263
1401/7/23 09:49:37
رئیس مرکز توسعه، هماهنگی و ارزیابی تحقیقات خبر داد:

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مبتنی بر ثبت بیماری‌ها

سپهرغرب، گروه کاردانش: رئیس مرکز توسعه، هماهنگی و ارزیابی تحقیقات با اعلام خبر تأسیس شبکه ثبت بیماری‌ها و پیامدهای سلامت در آینده، گفت: بر مبنای شعار سال از شرکت‌های دانش‌بنیان مبتنی بر ثبت بیماری‌ها حمایت خواهد شد و در این راستا تغییر رویکرد روند سیاست‌گذاری برنامه‌های ثبت بیماری‌ها و انتخاب برنامه‌های اولویت‌دار و عقد تفاهم‌نامه بین دانشگاه‌های مجری و معاونت تحقیقات برای توسعه کمی و کیفی برنامه در دستور کاری معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت قرار دارد.

رسول یاری‌احمدی با بیان اینکه بالغ بر 300 برنامه ثبت بیماری‌ها و پیامدهای سلامت در کشور فعال است، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی برای توسعه همکاری‌های خود و به اشتراک‌گذاری داده‌های مرتبط با برنامه ثبت با یکدیگر تفاهم‌نامه‌های همکاری امضای می‌کنند که در روند ارزشیابی دانشگاه‌ها مورد بررسی و نظارت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت قرار می‌گیرند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر که در روند ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی قرار داریم، بالغ بر 70 تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه‌ علوم پزشکی مبدأ که دارنده مجوز برنامه ثبت است و دانشگاه علوم پزشکی همکار که قصد به اشتراک‌گذاری داده‌های خود را دارد، به امضا رسیده است که تمامی آن‌ها در فرآیند بررسی مدارک دانشگاه‌ها بررسی شده‌اند.
رئیس مرکز توسعه، هماهنگی و ارزیابی تحقیقات با تأکید بر برنامه‌های ملی ثبت بیماری‌ها و پیامدهای سلامت، گفت: بر مبنای شعار سال از شرکت‌های دانش‌بنیان مبتنی بر ثبت بیماری‌ها حمایت خواهد شد و در این راستا تغییر رویکرد روند سیاست‌گذاری برنامه‌های ثبت بیماری‌ها و انتخاب برنامه‌های اولویت‌دار و عقد تفاهم‌نامه بین دانشگاه‌های مجری و معاونت تحقیقات برای توسعه کمی و کیفی برنامه در دستور کاری معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت قرار دارد.
یاری‌احمدی از تأسیس شبکه ثبت بیماری‌ها و پیامدهای سلامت در آینده خبر داد و اظهار کرد: پس از اتمام مراحل ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی، نتایج ارزشیابی برنامه‌های سال 1400 نیز منتشر و اعلام خواهد شد. پس از آن مستندسازی و رتبه‌بندی برنامه‌ها را در پیش خواهیم داشت.
بنابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت؛ وی همچنین از هماهنگی با معاونت‌های درمان و بهداشت در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت جهت بهره‌برداری از شواهد برنامه‌های ثبت در برنامه‌های بهداشتی-درمانی کشور خبر داد.

شناسه خبر 61263