شناسه خبر:61233
1401/7/23 08:48:16

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار همدان اعلام کرد: امحای پنج مورد کشت محصول کشاورزی آلوده در دستور کار جهاد کشاورزی همدان قرار گرفت.

ایرج تیموری پنجشنبه 21 مهرماه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان اظهار کرد: پنج مورد کشت محصول کشاورزی آلوده تشخیص داده شده و امحای آن‌ها در دستور کار جهاد کشاورزی و مرکز بهداشت قرار دارد که تاکنون اقدام نشده است.
وی افزود: نداشتن ماشین‌آلات مورد نیاز علت موجهی نیست و با توجه به ضرورت امر سلامت مردم، باید در اسرع وقت نسبت به تأمین ماشین‌آلات و اجرای مصوبه اقدام شود.
تیموری در ادامه بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان نسبت به تخصیص مرخصی روزانه یا ساعتی به کارکنان زیر پوشش‌ برای انجام مراقبت‌های بهداشتی در مراکز خدمات جامع سلامت اقدام کنند.
وی بر الزام اجرای قانون پاس ورزش کارکنان در ساعات اداری و تأمین مکان و تجهیزات ورزشی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان تأکید کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار همدان ادامه داد: باید هماهنگی و تعامل بین مربیان ورزشی و مسئولان سالن‌های ورزشی با تیم سلامت مرکز بهداشت برای انجام ارزیابی فعالیت‌های بدنی ورزشکاران ایجاد شود.
وی با تأکید بر همکاری با کارمندان مبتلا به بیماری دیابت و فشار خون بالا برای انجام مراقبت‌های معمول ماهانه در مراکز جامع سلامت، خواستار معرفی نماینده رابط به‌عنوان سفیر سلامت و همچنین برای عضویت در کمیته sip مرکز بهداشت شهرستان شد.
تیموری در پایان با اشاره به اینکه باید برنامه عملیاتی سالیانه در زمینه ایدز طبق اهداف تعیین‌شده نگارش شود، یادآور شد: معرفی و ارجاع بانوان 30 سال به بالا به مراکز و پایگاه‌های سلامت برای انجام غربالگری سرطان‌های شایع زنان و برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی و آگاهی‌بخشی برنامه عملیاتی ایدز برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

شناسه خبر 61233