شناسه خبر:61179
1401/7/21 08:50:51

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه شهرستان کمیجان گفت: بسیج سازندگی این شهرستان عملیات آبرسانی به 800 خانوار روستایی با هدف تامین آب آشامیدنی را در این شهرستان انجام داد.

سرهنگ پاسدار نعمت‌الله کمیزی افزود: 2 مخزن و ایستگاه پمپاژ آب توسط بسیج سازندگی در این شهرستان احداث شده که وظیفه انتقال آب به منازل 800 خانوار را برعهده دارد.
وی اظهار کرد: با تلاش سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی و بسیج سازندگی سپاه کمیجان، با نظارت شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اجرای طرح‌های آبرسانی مجتمع فخرالدین عراقی برای روستاهای شهرستان کمیجان انجام شده است.
فرمانده سپاه کمیجان گفت: این مجتمع شامل هفت روستا از روستاهای محروم و کم‌برخوردار شهرستان کمیجان هستند و تاکنون پنج روستا تعویض شبکه و آبرسانی آنها به اتمام رسیده است.
سرهنگ کمیزی گفت: 20 هزار متر لوله‌گذاری در روستاهای کمیجان برای انتقال آب آشامیدنی به روستاهای هدف انجام شده است.
وی با اشاره به فرسوده بودن لوله‌های آب در مناطق روستایی اظهار داشت: طرح تعویض شبکه انتقال آب در این روستاها با همت جهادی، استفاده از تجهیزات بسیج سازندگی و سایر دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است.
فرمانده سپاه ناحیه کمیجان گفت: برای اتصال روستای کوت‌آباد، هم‌اکنون احداث چاه و بهره‌برداری از قنات روستا در حال انجام است و از مخزن مجتمع‌های آبرسانی به دیگر مناطق شهرستان از جمله مجتمع کلوان و خمارباقی نیز آب به روستای راستگردان منتقل خواهد شد.
سرهنگ پاسدار کمیزی با اشاره به اینکه در بعضی از روستاها کمبود آب تا حدی است که یک یا دو ساعت در روز به آن دسترسی دارند، تاکید کرد: این اقدامات به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و به واسطه عملکرد و اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) انجام می‌شود تا مردم بتوانند از این نعمت الهی که مایه حیات است بهره‌مند شوند.

شناسه خبر 61179