شناسه خبر:61135
1401/7/20 09:01:29

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: در آستانه فرا رسیدن میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، 551 سری جهیزیه شامل لوازم ضروری زندگی به نوعروسان زیر پوشش این نهاد اهدا شد.

روز سه‌شنبه در آستانه فرا رسیدن میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، آیین اهدای جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان برگزار شد.
استاندار همدان در این آیین گفت: براساس مصوبه سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به این استان (مردادماه امسال)، دو هزار و 400 سری جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اهدا می‌شود؛ یک‌هزار و 200 سری آن مربوط به سال 1401 است.
علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: رئیس‌جمهور در سی‌اُمین سفر استانی خود، 14 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های ناتمام و اجرای پروژه‌های جدید به استان همدان اختصاص داد.
وی اظهار کرد: متوسط سالانه اعتبارات عمرانی استان همدان یک‌هزار و 500 میلیارد تومان است که در سفر رئیس‌جمهور معادل اعتبار 10 سال به استان اختصاص داده شد.
قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه در سفر رئیس‌جمهور مصوبات خوبی در حوزه کمیته امداد امام خمینی(ره) داشتیم، تصریح کرد: مصوبات این سفر در حوزه‌های مسکن، معیشت، اشتغال و ازدواج افراد زیر پوشش این نهاد، در سال‌های 1401 و 1402 اجرایی می‌شود.
استاندار همدان با تبریک آغاز زندگی مشترک به نوعروسان، گفت: امروز در مرحله نخست، 551 سری جهیزیه به همراه یک‌هزار دستگاه بخاری با 15 میلیارد تومان، تقدیم به جامعه هدف می‌شود.
وی تأکید کرد: با وجود همه شرایط سخت، تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، این‌ها گوشه‌ای از خدمات و اقدامات دولت سیزدهم است.
قاسمی‌فرزاد افزود: بیش از 650 هزار میلیارد تومان بدهی از دولت قبل به‌جای مانده بود که دولت سیزدهم با وجود مشکلات، همه توان خود را برای آبادانی به‌کار گرفته است.
وی اظهار کرد: پروژه آب‌رسانی به همدان در 17 سال گذشته 32 درصد پیشرفت داشت، اما در این چندماهه با اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان از سوی دولت، پیشرفت کار زیاد شده است.
استاندار همدان تصریح کرد: خروجی سد اکباتان از چند هفته پیش بسته شده است و فرصت کوتاهی برای تأمین آب همدان داشتیم و در این مدت 80 حلقه چاه از روستاهای دهپیاز، انصارالامام، گنج‌تپه و منطقه خالقوردی به شبکه آب‌رسانی همدان اضافه شد.
وی با اشاره به اینکه شبکه آب‌رسانی همدان فرسوده است و نشتی‌های زیادی دارد، افزود: با همه مشکلات، مسئولان شبانه‌روز پای کار هستند و شخص رئیس‌جمهور، وزیر نیرو و معاونانش، مدیران آب منطقه‌ای و آبفای استان کار را پیگیری می‌کنند.
قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه پروژه قرار بود در سال 1390 بهره‌برداری شود، عنوان کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم اقدامات ارزشمندی برای تسریع در اجرای پروژه صورت گرفت و در طول پنج ماه گذشته اقدامات خوبی برای پیشبرد کار انجام شده است.
وی ادامه داد: از دیگر اقدامات ارزشمند حوزه آب‌رسانی همدان، می‌توان به تخصیص اعتبار برای ترمیم و بازسازی شبکه آب‌رسانی شهر، صدور مجوز حفر 30 حلقه چاه پدافندی و اجرای خط بای‌پس برای اتصال ناحیه غربی و شرقی همدان اشاره کرد.
استاندار همدان اظهار کرد: در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان همدان نزدیک به سه هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار در حوزه زیرساخت و توسعه راه‌های ارتباطی و راه‌آهن اختصاص یافته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان نیز گفت: در آستانه فرا رسیدن میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، 551 سری جهیزیه شامل لوازم ضروری زندگی به نوعروسان زیر پوشش این نهاد اهدا شد؛ این نخستین مرحله از اهدای جهیزیه به نوعروسان بود که با 12 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان همدان تهیه شد.
محمدرسول شیخی‌زاده اظهار کرد: براساس مصوبات سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان همدان (مرداد 1401)، دو هزار و 400 سری جهیزیه به نوعروسان استان همدان اهدا می‌شود که یک‌هزار و 200 سری آن مربوط به سال 1401 است.
شیخی‌زاده تصریح کرد: در این سفر 600 میلیارد تومان اعتبار برای واگذاری تسهیلات اشتغال‌زایی، پنج میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به خانوارهای زیر پوشش و 30 میلیارد تومان برای نیازمندان غیر مددجو بابت کارگشایی و درمان اختصاص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: از دیگر مصوبات این سفر پُرخیروبرکت می‌توان به تأمین اعتبار ساخت و تجهیز و تعمیر واحدهای مسکونی پنج هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: زمین مورد نیاز ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی برای پنج هزار و 317 خانوار شهری زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) تأمین شده است و به‌زودی عملیات ساخت آن اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن که زیر پوشش این نهاد هستند، از پرداخت 40 میلیون تومان مبلغ اولیه ساخت مسکن معاف شده‌اند.

شناسه خبر 61135