شناسه خبر:61095
1401/7/19 09:27:49

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه با ابراز تأسف از نبود اماکن تفریحی در کلان‌شهر کرمانشاه، گفت: شرم‌آور است که حتی یک شهر بازی نداریم و امیدواریم با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی هرچه سریع‌تر شاهد راه‌اندازی یک شهر بازی مدرن در کرمانشاه باشیم.

پوریا فخری یکی از معضلات اصلی شهر کرمانشاه را نبود اماکن تفریحی در آن عنوان کرد و افزود: واقعاً شرم‌آور است که کلان‌شهر کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت، حتی یک شهر بازی هم ندارد.
وی ابراز کرد: درحال حاضر تنها اماکن تفریحی این شهر پارک‌ها و فضاهای سبزی است که در سال‌های گذشته ایجاد شده و مردم یک مکان مناسب برای تفریح و سرگرمی مانند شهر بازی، تله‌کابین و غیره ندارند.
فخری با اشاره به تعطیلی چندساله شهر بازی کرمانشاه و پیگیری بازسازی و راه‌اندازی مجدد آن، گفت: متأسفانه سرمایه‌گذار قبلی شهر بازی دچار مشکلاتی بود که از طریق دادگاه خلع ید او را در این پروژه گرفتیم و حالا به دنبال سرمایه‌گذار جدید برای این پروژه هستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه از تدوین بسته سرمایه‌گذاری برای این مکان تفریحی خبر داد و افزود: اجرای این بسته نیازمند سرمایه‌گذاری 170 میلیارد تومانی است و اگر سرمایه‌گذاری این میزان آورده داشته باشد، زمین پروژه در اختیار او قرار می‌گیرد.
فخری با بیان اینکه تا پای کار آمدن سرمایه‌گذار نمی‌توان زمان دقیقی برای اجرای این پروژه تعیین کرد، ابراز امیدواری کرد هرچه سریع‌تر سرمایه‌گذار توانمندی برای اجرای این پروژه پای کار بیاید.
وی افزود: معتقدم یک شهر بازی برای کلان‌شهر کرمانشاه کافی نیست و این شهر به اجرای چندین پروژه شهر بازی و مکان تفریحی نیاز دارد و ما باید فکر ساخت یک شهر بازی سرپوشیده هم باشیم که بتوان در ایام مختلف سال از آن استفاده کرد.
   چرا باید اجرای «تله‌کابین» را معطل نظر میراث فرهنگی کنیم؟
این مقام مسئول در ادامه به مشکلات پروژه «تله‌کابین» هم اشاره و اذعان کرد: این پروژه سال‌ها است مشکل میراثی دارد و باید منتظر موافقت اصولی میراث فرهنگی برای اجرای آن باشیم، درحالی که طی این سال‌ها می‌توانستیم تله‌کابین را در جایی دیگر مثلاً در محدوده سراب قنبر که فضای مناسب برای این کار وجود دارد، اجرایی کنیم.
فخری گفت: چرا باید معطل دریافت یک موافقت اصولی بمانیم و مردم را این‌همه سال چشم‌انتظار بگذاریم؟ درحالی که می‌شود همین پروژه را جای دیگر اجرایی کرد.
فخری عنوان کرد: اجرای همه امکانات تفریحی را نباید در محدوده تاقبستان برنامه‌ریزی کرد و باید بخشی از امکانات به سمت جنوب شهر سوق داده شود تا مردم مجبور نباشند برای استفاده از این امکانات از این سر شهر به آن سر شهر بیایند.
رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه با تأکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذار برای ساخت اماکن تفریحی در کرمانشاه، گفت: متأسفانه یکی از مشکلات ما در این زمینه تنگ‌نظری برخی مسئولان استان است، به‌طوری که حاضر نیستند سرمایه‌گذار سود خوب ببرد و از طرفی احترامی که باید، برای سرمایه‌گذار قائل نیستند و همین امر موجب شده سرمایه‌گذاران از کرمانشاه فراری شده و به سایر استان‌ها جهت سرمایه‌گذاری بروند.
   پیگیر جابه‌جایی «خیابان غذا» هستیم/ کرمانشاه خیابان‌های دیگری مثل «خیابان موسیقی» می‌خواهد
فخری در ادامه از خیابان غذا به‌عنوان یکی دیگر از اماکن تفریحی و گردشگری در شهر کرمانشاه یاد کرد و افزود: متأسفانه جانمایی خوبی درخصوص این خیابان صورت نگرفته و همین امر موجب بروز مشکلاتی شده است.
وی ابراز کرد: این خیابان در محلی جانمایی شده که امکان بروز تصادف را در خیابان کنار آن افزایش داده و از طرفی معبر عبور مردم هم دچار مشکل شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه از پیگیری برای جابه‌جایی این خیابان خبر داد و افزود: قرارگیری این خیابان در یک مکان مناسب می‌تواند ضمن ایجاد جاذبه گردشگری، به ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد کسبه آن کمک کند.
فخری گفت: در کنار این خیابان، کرمانشاه به چندین خیابان دیگر ازجمله خیابان موسیقی هم نیاز دارد.
وی افزود: با راه‌اندازی خیابان موسیقی و فعالیت گروه‌های موسیقی سنتی و محلی در آن، مکانی شاد و مفرح برای اوقات فراغت خانواده‌ها و جوانان ایجاد خواهد شد.

شناسه خبر 61095