شناسه خبر:61091
1401/7/19 09:22:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: امسال تعداد آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی این استان به وسعت هکتار صفر بود.

ابراهیم پیرزادیان روز دوشنبه اظهار کرد: هرچند در فصل آتش‌سوزی، تعدادی آتش در عرصه‌ها رخ داد اما با توجه به وسعت کم و مهار سریع، این آتش‌سوزی‌ها در همان مراحل اولیه شکل‌گیری مهار و از سرایت آن به اطراف جلوگیری شد.
وی افزود: نظارت مانیتورینگ و پایش لحظه‌ای عرصه‌ها، حضور به‌موقع و واکنش سریع نیروها هنگام بروز آتش‌سوزی و افزایش تجهیزات مهار آتش در صفر بودن آتش‌سوزی‌ها نقش مؤثری داشت.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام ادامه داد: همچنین امسال به علت خشک‌سالی‌ها و کاهش نزولات جوی و تُنک بودن عرصه‌ها، پوشش گیاهی مراتع نسبت به سال‌های گذشته ضعیف تر بود.
پیرزادیان یادآور شد: تعداد 15 دمنده، 24 فلکس بک و سه دستگاه موتورسیلکت به تجهیزات مهار آتش استان اضافه و 753 کیلومتر آتش بُر در عرصه‌ها ایجاد شد.
وی اضافه کرد: 27 ایستگاه کنترل و پایش در مناطق مستعد آتش‌سوزی به‌صورت مستمر و در طول شبانه‌روز عرصه‌ها را کنترل و نظارت می‌کنند.
به گزارش ایرنا، 95 کانون مستعد آتش‌سوزی در استان شناسایی شده است. از گستره دو میلیون هکتاری استان ایلام، یک میلیون و 700 هزار هکتار آن را اراضی طبیعی تشکیل داده است.

شناسه خبر 61091