شناسه خبر:61025
1401/7/18 11:21:21

سپهرغرب، گروه خبر: معاون صنایع‌ دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: امسال جاجیم‌بافی روستای اشترمل تویسرکان احیا می‌شود.

هاشم مظاهری از برگزاری دوره‌های آموزش صنایع‌ دستی خبر داد و اظهار کرد: این دوره‌ها برای 900 هنرجو و شاغلان استان همدان درنظر گرفته شده است. وی ادامه داد: این آموزش در رشته‌های معرق چوب، نقاشی روی سفال، تولیدات چرمی، سبدبافی، خراطی، نقاشی روی شیشه، طراحی سنتی، منبت، عروسک‌بافی، رودوزی سنتی، فیروزه‌کوبی و غیره درحال برگزاری است.
معاون صنایع‌ دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در ادامه از احیای رشته جاجیم‌بافی خبر داد و عنوان کرد: احیای رشته جاجیم‌بافی روستای اشترمل تویسرکان مد نظر است تا بعد از آموزش، ماندگار شود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته رشته مسگری احیا شد، اضافه کرد: برای احیای رشته جاجیم‌بافی استادکاری در یک کارگاه مستقر می‌شود و آموزش اهالی روستا از این کارگاه شروع می‌شود تا بتوان این رشته منسوخ را مجدد احیا کرد.
مظاهری یادآور شد: احیای این رشته با هدف استفاده از جاجیم در تولیدات مبل و منبت است که در 6 ماهه دوم سال این آموزش پیگیری خواهد شد.

شناسه خبر 61025