شناسه خبر:60952
1401/7/16 09:42:10
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر:

علیصدر میزبان گردشگران در تمام فصول

سپهرغرب، گروه گردشگری - شهره کرمی: مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه استان همدان یکی از ظرفیت‌های مطلوب گردشگری کشور است، گفت: فضاهای گردشگری استان همدان مانند علیصدر در تمام فصل‌های سال با فضاهای اقامتی مختلف، پذیرای حضور گردشگران هستند.

کریم ملکی پنجشنبه در گفت‌وگو با سپهرغرب از حضور این شرکت به‌عنوان تنها نماینده همدان در دوازدهمین نمایشگاه هتلداری، صنایع دستی و گردشگری اصفهان خبر داد و افزود: این نمایشگاه از هفتم تا یازدهم مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های اصفهان با حضور فعالان حوزه گردشگری سراسر کشور برگزار شد.
ملکی با بیان اینکه شرکت علیصدر برای معرفی فضاها و ظرفیت‌های گردشگری استان در این نمایشگاه حضور داشت، افزود: غرفه‌هایی از سراسر کشور در نمایشگاه حضور داشتند؛ ازجمله آژانس‌های خدمات مسافرتی، راهنمایان گردشگری و صنایع دستی که هریک به معرفی استان خود برای سایرین می‌پرداختند.
وی حضور در این نمایشگاه را به‌عنوان دستاوردی مطلوب برشمرد و ابراز کرد: حضور نمایندگانی از سراسر کشور موجب معرفی ظرفیت‌های گردشگری همدان مانند مجتمع علیصدر، عباس‌آباد و فضاهای موجود به سایر استان‌های کشور شد.
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه فضاهای گردشگری استان همدان آماده ارائه خدمات در تمام فصل‌ها به گردشگران است، افزود: همدان معمولاً در ذهن عموم مردم به‌عنوان مقصد گردشگری در 6 ماه نخست سال معرفی شده که در این نمایشگاه به ظرفیت‌های گردشگری مختص 6 ماهه دوم سال استان نیز پرداخته شد تا در این زمان نیز همدان به‌عنوان مقصدی برای گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.
ملکی از همکاری­‌ با آژانس‌های فعال گردشگری حاضر در نمایشگاه خبر داد و گفت: اغلب استان همدان به‌عنوان اولویت‌های دوم و یا سوم آژانس‌ها معرفی می‌شد که با توضیح درخصوص فضاهای گردشگری استان و تخفیف‌هایی که در 6 ماهه دوم سال ارائه می‌شود، به معرفی بیشتر فضاها و ظرفیت‌های گردشگری استان پرادخته شد تا در آینده استان همدان پذیرای تورهای داخلی و خارجی باشد.
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر به برگزاری جلسه با راهنمایان گردشگری سراسر کشور اشاره کرد و افزود: علیصدر به‌عنوان نامی آشنا برای همه راهنمایان حاضر بود که در این جلسه به توضیح فضاهای اقامتی و اطلاعات جامع آن پرداخته شد تا افراد اطلاعات کامل‌تری را به گردشگران ارائه دهند.
وی در ادامه توضیح داد: تبیین همه فضاهای موجود برای گردشگران و انتخاب در تمام سطوح‌ و متناسب با اقتصاد هر گردشگر، از دیگر موضوعاتی بود که به آن‌ها پرداخته شد تا اطلاعات خوبی در اختیار افرادی که قصد سفر به همدان را دارند، قرار گیرد.
ملکی به برگزاری کلاس‌های مختلف با حضور اساتید گردشگری در این نمایشگاه اشاره و اظهار کرد: با حضور در این کلاس‌ها به معرفی فضاهای گردشگری استان و راه‌های ارتباطی پرداخته شد تا با توجه به تغییرات آب‌وهوایی که امروز شاهد آن هستیم، همدان را به‌عنوان شهری برای گردشگری تمام فصل‌ها معرفی کنیم.
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه اصفهان یکی از استان‌های پُرگردشگر در تمام فصل‌های سال است، تصریح کرد: شهر اصفهان در تمام فصل‌ها پذیرای گردشگران خارجی و داخلی است. در این نمایشگاه با جامعه هتلداران سراسر کشور درخصوص معرفی همدان رایزنی‌هایی شد تا بتوان در هتل‌های سراسر کشور به معرفی جاذبه‌های گردشگری استان همدان و غار علیصدر به‌عنوان یکی شگفتی‌های آن، پرداخت.
وی به حضور معاونین وزیر گردشگری در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: معاون گردشگری و معاون صنایع دستی در این نمایشگاه حضور داشتند که گفت‌وگوهایی پیرامون جاده دسترسی به علیصدر و تقویت حوزه گردشگری استان همدان نیز با آن‌ها شد.
ملکی با بیان اینکه در نمایشگاه رایزنی‌هایی با شرکت‌های گردشگری حاضر انجام شد، اظهار کرد: با برخی از این شرکت‌ها که فعالیت‌های گردشگری خود را به‌صورت یک بسته جامع داشتند، صحبت‌هایی شد تا همدان نیز به‌عنوان بخشی از مقاصد سفرهای این بسته گردشگری قرار گیرد.
وی در پایان به همکاری با مستندسازان حاضر در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: مستندسازانی برای تهیه اطلس و آشپزی ایران حضور داشتند؛ این افراد قرار است از روستای علیصدر به‌عنوان یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر همدان برای تهیه خوراک اطلس سنتی مستنداتی تهیه کنند که این برنامه همچنین به معرفی غار علیصدر و غذاهای سنتی آن نیز می‌پردازد.

شناسه خبر 60952