شناسه خبر:60942
1401/7/16 09:27:08

سپهرغرب، گروه خبر: بخشدار مرکزی زرندیه گفت: مصرف بی‌رویه آب در بخش‌های مختلف شرب و کشاورزی و نیز ساخت‌وسازهای غیر مجاز، مهم‌ترین موانع توسعه متوازن در این بخش است.

موسی لطفی‌فر دراین‌باره اظهار کرد: ‌ساخت‌وسازهای غیر مجاز در این بخش علاوه‌بر ایجاد چهره ناهمگون در سیمای شهر و مناطق روستایی، مشکلات متعددی در مسیر اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه ایجاد می‌کند.
وی گفت: مردم برای هرگونه ساخت‌وساز چه در داخل حریم در قالب طرح هادی و چه خارج از حریم، به بخشداری مرکزی زرندیه مراجعه کنند.
بخشدار مرکزی زرندیه اظهار کرد: بی‌اطلاعی از قوانین و ساخت‌وساز در اراضی زراعی، باغی و عرصه‌های منابع طبیعی، منجر به طرح شکایت و برخورد قانونی و تخریب از سوی دستگاه‌های متولی مانند جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و منابع آب می‌شود.
لطفی‌فر با اشاره به بحران جدی آب، بیان کرد: مشکل آب کشاورزی روستاهای این بخش همسو با آب شرب آن جدی است، بنابراین رعایت الگوی مصرف بهینه در دو بخش خانگی و کشاورزی ضروری است که باید کشاورزان کاشت محصولات کم‌آب‌بر به‌جای محصولات پُرآب‌بر و استفاده از آبیاری تحت فشار را جایگزین آبیاری غرقابی کنند.
وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در نیمه نخست امسال در حوزه دهیاری در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، گفت: در این راستا 43 مورد بازدید و دهگردشی از روستاهای بخش با توجه به درخواست‌های مردمی در قالب دیدار چهره به چهره و رسیدگی به مشکلات، 11 مورد بازدید از خانواده‌های شهیدان و ایثارگران، برگزاری 16 جلسه کاری با دهیاران و برگزاری پنج جلسه کارگاه آموزشی برای دهیاران و شورای اسلامی، از عمده اقدامات انجام‌شده است.
بخشدار مرکزی زرندیه با اشاره به ساخت‌وسازهای روستایی، افزود: در این مدت 119 فقره پروانه ساختمانی در قالب طرح هادی و 31 فقره پروانه ساخت‌وساز خارج از حریم (در قالب خانه کارگری، دامداری، مرغداری، تولید محصولات گلخانه‌ای، سبزی و صیفی‌جات و فرآوری پسته) صادر شده و 20 فقره پرونده ساخت‌وساز غیر مجاز نیز به کمیسیون ماده 99 ارجاع شده است.
لطفی‌فر درخصوص پروژه‌های عمرانی اجراشده در 6 ماهه نخست امسال نیز گفت: پروژه جدول‌گذاری، تسطیح معابر، آسفالت، کف‌پوش، دیوار ساحلی و سامان‌دهی گلزار شهدا جمعاً با صرف 45 میلیارد و 200 میلیون ریال با هدف تسهیل تردد و تأمین رفاه روستاییان، انجام شده است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش مرکزی شهرستان زرندیه، افزود: نزدیکی به پایتخت و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و دسترسی به استان‌های غرب کشور باعث گرایش سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در بخش‌های کشاورزی و صنعت شده است.
بخشدار مرکزی زرندیه اظهار کرد: تأمین آب پایدار، شرط اصلی تحقق سرمایه‌گذاری و توسعه این بخش است.
لطفی‌فر ادامه داد: این مناطق مهم و ارزشمند اقتصادی، چشم‌انتظار تأمین اصلی‌ترین زیرساخت مورد نیاز یعنی آب پایدار برای فعالیت سرمایه‌گذاران و درنتیجه اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی هستند.
وی با اشاره به‌ ضرورت تأمین آب در بخش کشاورزی و صنعت، افزود: با برنامه‌ریزی مناسب و تأمین آب مورد نیاز، شاهد شتاب توسعه در این بخش خواهیم بود.

شناسه خبر 60942