شناسه خبر:60904
1401/7/14 11:20:36

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دولت از طرح‌های توسعه‌ای واحدهای تولیدی استان که به خوبی در حال کار و فعالیت است، کاملاً حمایت می‌کند، گفت: یکی از راهکارها برای توسعه واحدهای تولیدی، بهره‌گیری از سرمایه‌گذار خارجی است.

 بهمن امیری‌مقدم در بازدید از واحد تولیدی «مارپیچ باختر» در شهر کرمانشاه، افزود: مدیریت ارشد استان در قالب تسهیلات بانکی و تأمین سرمایه در گردش مشکلات واحدهای تولیدی را حل می‌کند.

وی به تشکل مستمر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در استانداری اشاره کرد و گفت: در این ستاد هر جلسه مشکلات چندین واحد تولیدی با حضور مدیران دستگاه‌های مربوطه بررسی و نسبت به ارائه راهکار و رفع مشکلات این واحدها اقدام می‌شود.

وی در ادامه با قدردانی از فعالیت‌های شرکت مارپیچ باختر، گفت: خانواده‌های 250 نفر به‌واسطه اشتغال در این کارخانه، گذران زندگی می‌کنند که کار بسیار بزرگی است.

استاندار کرمانشاه توصیه کرد: با توجه به‌ برنامه توسعه شرکت مارپیچ باختر، از هم‌اکنون بر اساس نیازمندی‌های کارخانه، افرادی را برای آموزش‌های لازم به فنی و حرفه‌ای معرفی کنید تا جوانان بیشتری بتوانند در این مجموعه مشغول به کار شوند.

امیری‌مقدم تأکید کرد که سازمان صمت با همکاری خانه صنعت باید نیازهای واحدهای تولیدی و صنعتی استان را در حوزه‌های مختلف مشخص کند و برای تأمین آن‌ها برنامه‌ریزی کند.

وی همچنین در بازدید از درمانگاه تخصصی شهرک پردیس بر ضرورت برنامه‌ریزی برای توزیع عادلانه مراکز درمانی و مطب‌های پزشکان در سطح کلان‌شهر کرمانشاه تأکید کرد و گفت: متأسفانه به‌دلیل سهل‌انگاری‌های گذشته و نبود برنامه‌ریزی مناسب، بسیاری از مراکز درمانی و پزشکان در مرکز شهر ازجمله پارکینگ شهرداری تجمع کرده‌اند که این‌موضوع سبب ترافیک سنگین و هدررفت هزینه‌های مالی و زمانی برای بسیاری از شهروندان شده‌ است.

وی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی خواست که در کمترین زمان ممکن، طرحی را با مشورت از نخبگان و صاحب‌نظران برای ایجاد دسترسی مناسب مردم حاشیه شهر به پزشکان و مراکز درمانی ارائه کند.

استاندار کرمانشاه در حاشیه این بازدید نیز با جمعی از اهالی شهرک پردیس به‌صورت چهره‌به‌چهره گفت‌وگو کرد و دغدغه‌های آنان ازجمله محدودیت راه دسترسی این شهرک به مرکز شهر را شنید و تأکید کرد که در این زمینه دستورات لازم را به شهرداری کرمانشاه برای خارج کردن شهرک پردیس از بن‌بست داده‌ است.

امیری‌مقدم در این بازدید در جریان ظرفیت‌های مجتمع 25 واحدی درمانگاه شهرک پردیس قرار گرفت. این مجتمع 50 مطب خود را تا پنج سال به‌‌صورت رایگان در اختیار پزشکان متقاضی حضور در آنجا قرار می‌دهد.

شناسه خبر 60904