شناسه خبر:60903
1401/7/14 11:19:05

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با تأکید بر اینکه کار در بهزیستی و خدمت به محرومان بسیار با ارزش است، گفت: نگهداری از سالمندان نشان افتخاری برای این سازمان است.

 حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار در حاشیه بازدید از مرکز سالمندان آرامش شهرستان ایوان با گرامیداشت هفته سالمندان، اظهار کرد: سالمندان افرادی هستند که در زمان جوانی خود توانمند بوده و متناسب با توانمندی که داشته‌اند، به جامعه خدمت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شرایطی برای برخی از سالمندان به‌وجود آمده که توانایی خود را از دست داده‌اند و نیاز به سرپرستی و نگهداری دارند، ابراز کرد: عمده سالمندان از نعمت خانواده برخوردار بوده و فرزندان و بستگان از آنان نگهداری می‌کنند و خوشبختانه جامعه ما جامعه‌ای است که برای سالمندان احترام ویژه‌ای قائل است.

امام‌جمعه ایلام تأکید کرد: برخی از سالمندان با توجه به شرایط اجتماعی که داشته‌اند، از این نعمت محروم بوده و در سرای سالمندان زندگی می‌کنند و نگهداری و تکریم این عزیزان افتخاری برای سازمان بهزیستی است که باید قدر این نعمت را بدانند و در تکریم این عزیزان تلاش کنند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با اشاره به بازدید از مرکز توانبخشی سالمندان شهرستان ایوان، گفت: امروز توفیقی شد به همراه مسئولان اجرایی و فرهنگی شهرستان ایوان و بهزیستی در خدمت این عزیزان باشیم و با سالمندان این مرکز از نزدیک دیدار و گفت‌وگو داشته باشیم.

وی یادآور شد: سالمندان روحیه و نشاط خوبی داشتند و فضای نگهداری این عزیزان هم مناسب بوده و امید است روزگار خوشی در اینجا سپری کنند.

امام‌جمعه ایلام بیان کرد: تکریم سالمندان و برآورده کردن نیازهای این عزیزان بر ما لازم بوده و امید است مدتی که در اینجا میهمان هستند، به آن‌ها خوش بگذرد که این عزیزان در زمان جوانی خود به جامعه و کشور خدمت کرده‌اند و امروز نیاز به مساعدت و کمک دارند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با تأکید بر فرهنگ‌سازی تکریم سالمندان در جامعه، خاطرنشان کرد: احترام گذاشتن به این عزیزان لازم است و این خدمات باید به‌گونه‌ای باشد که آنان در سرای سالمندان احساس غربت نکنند و به مشکلاتشان به نحو مطلوب رسیدگی شود.

شناسه خبر 60903