شناسه خبر:60901
1401/7/14 11:13:34

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام بر نقش‌آفرینی واقفان و خیرین در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه تأکید کرد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین «مرتضی عزیزی» در همایش تجلیل از یاوران وقف به‌مناسبت گرامیداشت دهه وقف، اظهار کرد: یکی از برنامه‌ها و فعالیت‌های محوری اوقاف و امور خیریه، تقویت و حمایت از جامعه قرآنی در سطح کشور با برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم و شناسایی استعدادهای درخشان در این حوزه است.

وی با بیان اینکه چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی در ایلام برگزار شده است، گفت: در این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله شهرستانی 540 نفر شرکت کردند که بعد از انجام مرحله شهرستانی، 86 نفر از متسابقین به مرحله استانی راه پیدا کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام ادامه داد: این مسابقات در سه بخش آوایی انفرادی، گروهی و معارفی و در رشته‌های حفظ 5، 10، 20 و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، ترتیل، اذان و دعاخوانی در بخش آوایی انفرادی برگزار شد و در بخش گروهی نیز شرکت‌کنندگان در رشته‌های مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

عزیزی با بیان اینکه در مرحله استانی نیز 28 نفر شامل 11 آقا و 17 خانم توانستند رتبه‌های برتر را کسب کنند، تصریح کرد: از این تعداد 9 نفر به مرحله کشوری مسابقات قرآنی راه یافته‌اند که قبل از اعزام به مسابقات کشوری، اقداماتی چون لجستیک، پشتیبانی، کارگاه‌های آموزشی و توجیهی انجام خواهد گرفت تا در مسابقات کشوری عناوین برتر را کسب کنند.

وی با بیان اینکه مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در ایلام به میزبانی شهر صالح‌آباد و در صحن مطهر امامزاده علی صالح (ع) با همکاری هیئت‌امنا و مرکز افق این امامزاده جلیل‌القدر برگزار شد، ادامه داد: بقاع متبرکه و امامزاده‌های سطح استان در طول سال با اجرا و برگزاری برنامه‌های قرآنی در راستای بسط و گسترش فعالیت‌های قرآنی به‌ویژه در بین نسل جوان تلاش می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با اشاره به نقش خیرین و واقفین در راستای وقف به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، گفت: خیرین و فعالان قرآنی باید به آن اهتمام داشته باشند، بسط و گسترش فرهنگ غنی قرآنی در سطح جامعه به‌ویژه در میان خانواده‌ها و محلات مد نظر است.

عزیزی با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در ایام اربعین حسینی سال جاری، ادامه داد: موکب امامزادگان و بقاع متبرکه استان در مرز مهران در سال جاری دایر شده که از محل اجرای نیات واقفان و کمک‌های بقاع متبرکه و خیرین آشپزخانه مرکزی این اداره کل در محل قدمگاه ابراهیم قتال برپا شده و روزانه 15 هزار غذای گرم در بین زوار اربعین حسینی توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: از هم‌اکنون باید برای اربعین سال آینده تجهیزات و امکانات سرمایشی و خنک‌کننده تدارک دیده شود و واقفان نیز در این زمینه ورود کنند تا کاستی‌های سرمایشی اربعین امسال برای سال آینده مرتفع شود.

شناسه خبر 60901