شناسه خبر:60886
1401/7/14 10:50:00

فرماندار سنندج گفت: نشست‌های روشنگری و جهاد تبیین برای بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان در مدارس باید تقویت شود و توسعه یابد.

 حسن عسکری در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان کردستان که با حضور استاندار و اعضای شورا در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دو سال بود عوارض شهرداری به نواحی یک و دو سنندج پرداخت نشده بود، اما با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، به حساب اداره‌ کل پرداخت شد، درحالی که باید این اعتبار به حساب خود ادارات شهرستانی واریز شود.

وی ادامه داد: مدارس محوطه تاناکورا در خیابان شهدا به‌صورت دو شیفت برگزار می‌شود و درحال حاضر چهار مدرسه در این نقطه تخریب شده است.

عسکری یادآوری کرد: به شهرداری سنندج پیشنهاد دادیم در شعاع 500 متری این مدارس، اگر زمینی دارند به آموزش‌وپرورش واگذار کنند تا این محل به تاناکورا اختصاص یابد، اما تاکنون هیچ جوابی نداده‌اند.

وی افزود: اگر شهرداری زمین جایگزین نداشته باشد، ساخت مدارس تخریبی را در همان نقطه شروع خواهیم کرد.

فرماندار سنندج یادآوری کرد: بخش حسین‌آباد سنندج 12 دانش‌آموز با نیاژ ویژه دارد که باید معلم ویژه به آن‌ها اختصاص داده شود.

وی عنوان کرد: در جلسات شورای آموزش‌وپرورش معمولاً تکیه و حرف اصلی روی آموزش است و مباحث پرورشی و تربیتی مطرح نمی‌شود، درحالی که مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

عسکری با تأکید بر اینکه دشمن روی نوجوانان و جوانان ما هدف‌گذاری کرده است، خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش یکی از اجزای اصلی تربیتی در جامعه است و باید در این حوزه برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

وی گفت: نشست‌های روشنگری و جهاد تبیین برای بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان در مدارس باید تقویت شود و توسعه یابد.

فرماندار سنندج اضافه کرد: والدین باید دانش‌آموزان را با خطرات و هجمه‌های دشمنان آشنا کنند.

شناسه خبر 60886