شناسه خبر:60884
1401/7/14 10:45:44

سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان در رابطه با احداث کارخانه بازیافت هواپیما در همدان گفت: کلیه هواپیماهای کشور که از حیث استفاده قابل پرواز نیستند و بازنشسته محسوب می‌شوند، در سایت بازیافت هواپیمای شهر همدان جمع‌آوری خواهند شد.

 محمدجواد زارعی با توضیح این مطلب اظهار کرد: در این کارخانه 600 نوع قطعات مکانیکی و الکترونیکی بازیافت می‌شود و پس از تفکیک مجدداً قابل استفاده و قابل فروش خواهد بود.

وی افزود: محل احداث کارخانه و سایت بازیافت هواپیمایی کشور در زمینی به مساحت 100 هکتار واقع در مجاورت فرودگاه بین‌المللی شهر همدان است.

سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان بیان کرد: هزینه برآورد شده برای ساخت و تجهیز کارخانه بازیافت هواپیما در حدود 9 میلیارد تومان است و برای تجهیز پروژه سایت این کارخانه حدود 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

زارعی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مکانی سایت پروژه و همچنین ظرفیت‌های ایده‌آل موجود مجاورت زمین طرح با فرودگاه و توانایی‌های بالقوه در ایجاد زیرساخت‌ها در مکان مذکور شهر همدان دارای ظرفیت مطلوب است و امکان ایجاد این پروژه در همدان وجود دارد.

شناسه خبر 60884