شناسه خبر:60882
1401/7/14 10:43:12

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از اجرای عملیات اصلاح 23 کیلومتر از شبکه برق کبودراهنگ در راستای برق‌رسانی به ایستگاه شماره سه طرح انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان خبر داد.

 علی سهرابی‌بیدار در آیین افتتاحیه عملیات جهادی اصلاح 23 کیلومتر از شبکه برق کبودراهنگ در راستای برق‌رسانی به ایستگاه شماره سه طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان اظهار کرد: این عملیات با مشارکت 40 گروه متخصص اجرا می‌شود که با اجرای آن، علاوه بر تأمین مهم‌ترین ایستگاه پمپاژ طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان، شبکه برق‌رسانی روستاهای بخش گل‌تپه از توابع شهرستان کبودراهنگ بهسازی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت تأمین برق الکتروموتورهای پمپاژ طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان، دو هفته برای اجرای دقیق این عملیات برنامه‌ریزی شده و کاری که قرار بود در مدت 14 روز انجام شود، طی 6 ساعت اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ادامه داد: همزمان با اجرای این عملیات، 23 کیلومتر از شبکه برق‌رسانی روستاهای دور افتاده شمال استان همدان نیز بهسازی و نوسازی می‌شود.

سهرابی‌بیدار با اشاره اینکه این عملیات در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با نگاه اقدامات جهادی اجرایی می‌شود، تاکید کرد: با توجه به نیاز برق پایدار برای ایستگاه پمپاژ و روستاهای اطراف، اقدامات ویژه و مدیریت هوشمند برای اجرای عملیات در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برخی از خطوط برق‌رسانی این منطقه قدمت بالایی دارد که با اجرای این عملیات، خطوط قدیمی نیز، تقویت و بهسازی می‌شود، اظهار کرد: نصب و تعویض 700 مورد مقره، افزایش ارتفاع 210 مورد پایه مقره رأس تیر، نصب 9 دستگاه کلید حفاظتی و یک دستگاه اتوبوستر و تعویض چند تیر برق از مهم‌ترین اقدامات این عملیات است.

وی با تأکید بر لزوم نظارت و توجه بر رعایت اصول ایمنی در راستای حفظ سلامت همکاران افزود: این مانور عملیاتی با بررسی‌های اولیه و بازدید دقیق پروژه، صورت می‌گیرد و بر اساس پیش‌نویس‌ها، اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: با اجرای این مانور، توان واحدهای اجرایی در مناطق عملیاتی و جغرافیایی خاص سنجیده می‌شود و آمادگی پیمانکاران افزایش می‌یابد.

سهرابی‌بیدار ادامه داد: افزایش تعامل و همدلی، تبادل اطلاعات بین مسئولان و همچنین افزایش توان مدیران در شرایط بحرانی و پدافند غیر عامل از دیگر اهداف اجرای این عملیات است.

وی بیان کرد: به‌‍منظور آبرسانی اضطراری به شهر همدان نیز، برق مورد نیاز 33 حلقه چاه، با احداث 18 کیلومتر خط انتقال برق و نصب 28 دستگاه ترانس، هر پروژه در مدت زمان بین یک تا سه روز تأمین شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان نیز با اشاره به اینکه اجرای این عملیات اهمیت بسیار بالایی دارد، افزود: منطقه شمال استان با توجه به شرایط جغرافیایی و سرمای هوا، یکی از آسیب پذیرترین مناطق است که با تلاش کارکنان شرکت توزیع برق، شاهد برق‌رسانی پایدار برای روستاها خواهیم بود.

علیمردان طالبی با بیان اینکه اجرای این عملیات برای تأمین برق پروژه آبرسانی بلندمدت به همدان و پایداری شبکه برق‌رسانی در فصل سرد و شرایط برف و کولاک ارزشمند است گفت: رعایت نکات ایمنی و استانداردهای لازم در زمان انجام کار یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای اجرای این عملیات است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین راثی، امام جمعه گل‌تپه نیز با بیان اینکه دولت مردمی توجه به نقاط محروم را در دستور کار خود قرار داده است افزود: قدردان این خدمات هستیم و از خدمات دولت سیزدهم سپاسگزاری می‌کنیم.

مسلم غلامی فرماندار شهرستان کبودراهنگ نیز گفت: دولت خدمتگزار در حال رسیدگی به مشکلات مردم است و در حوزه آبرسانی و تأمین برق نیز اقدامات خوبی در مناطق محروم انجام داده است.

شناسه خبر 60882