شناسه خبر:60877
1401/7/14 08:27:11

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: سردار همدانی از کسانی بود که در عرصه جهاد استقامت کرد و در آخر نیز در راه مجاهدت به شهادت رسید، این مجاهد بزرگوار در راه اسلام و مقاومت جزو السابقون بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌اللّه شعبانی‌ در جمع تعدادی از سبزپوشان سپاه انصارالحسین(ع) به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حسین همدانی، اظهار کرد: در جنگ بدر لشکر اسلام از نظر ظاهر تنها 313 نفر بودند و لشکر دشمن از نظر تعداد و تجهیزات چندین برابر آنها بود اما در همین جنگ بدر اتفاق بزرگی رقم خورد و همین 313 نفر که برای نخستین بار پا به عرصه جهاد گذاشته بودند پیروزی بزرگی به دست آوردند.
وی با بیان اینکه به تعبیر قرآن کریم از دلایل پیروزی لشکر اسلام وجود روحیه ایثار و شهادت و اخلاص آنها بود، ادامه داد: خداوند در قرآن از بدریون به عنوان السابقون یاد کرده، سردار شهید همدانی هم مانند بدریون بود که با حفظ روحیه‌ دفاع از احکام اسلامی و شریعت از همان ابتدای دوران انقلاب و دفاع مقدس ورود پیدا کرد و در تمام طول عمر خود به مسئله پاسداری از انقلاب اسلامی توجه ویژه داشت.
نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: سردار همدانی از کسانی بود که در عرصه جهاد استقامت کرد و در آخر نیز در راه مجاهدت به شهادت رسید، این مجاهد بزرگوار در راه اسلام و مقاومت جزو السابقون بود.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی‌ در ادامه سخنانش ضمن تشکر از برگزاری ویژه برنامه‌های هفتمین سالگرد شهادت سردار حسین همدانی، مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب در جلسات اخیر فرمودند «حقیقت دفاع مقدس را به نسل حاضر منتقل کنید» نیاز است یک نمایشگاه دائمی دفاع مقدس در استان در راستای معرفی فرهنگ و حقیقت دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان فعال باشد.
وی افزود: دشمن برای اینکه که نسل حاضر را از آرمان‌های انقلاب جدا کند هزینه‌های زیادی می‌کند ما نیز نباید از هزینه در این راه نگران باشیم و کم بگذاریم چراکه فطرت نسل حاضر با ما است، انسان با فطرت سالم خلق شده، حرف و آرمان‌های جمهوری اسلامی قابل فهم، منطقی و سازگار با فطرت سالم است‌.
امام جمعه همدان با اشاره برگزاری بیست و هفتمین سالگرد پیشکسوتان دفاع مقدس، بیان کرد: یکی از مظاهر مجاهدت پیشکسوتان این است که بتوانند حقایق دفاع مقدس را به نسل حاضر منتقل کنند و در این راستا حضور آموزش و پرورش بسیار اهمیت دارد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر برخی از صحبت‌های سردار همدانی توسط معاندان منتشر شد و مورد سوءبرداشت قرار گرفت که مسئولان مربوطه باید به آنها پاسخ قاطع و درست بدهند.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اعلام کرد: 26 برنامه در چهار استان کشور به منظور بزرگداشت شهادت سردار شهید حاج حسین همدانی برگزار خواهد شد.
سردار مظاهر مجیدی در ادامه بیان کرد: برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید همدانی در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان چهارشنبه 13 مهرماه، برگزاری بیست و هفتمین مجمع فرماندهان و مراسم غبارروبی مزار شهدا پنج شنبه 15 مهرماه، برگزاری دعای ندبه کشوری جمعه 16 مهرماه و مراسم تجدید میثاق پاسداران با فرمانده شهید خود شنبه 17 مهرماه بخشی از برنامه‌های این هفته خواهد بود.
وی اظهار کرد: دبیرخانه یادواره سردار شهید همدانی نزدیک به هفت سال است پس از شهادت حاج حسین همدانی فعالیت می‌کند، هماهنگی‌هایی نیز صورت گرفته تا بتوانیم سردار همدانی را در سطح کشور بهتر معرفی کنیم.
مجیدی ادامه داد: با توجه به خدمات و فرماندهی سردار همدانی در استان‌های همدان و کرمانشاه، گیلان و تهران محوریت اجرای برنامه‌ها در این چهار استان است البته سیر تعاملی حاج حسین به گونه‌ای بود در هرجا خدمت کرده بود اثرات خوبی به خود جا گذاشت.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به نقش ویژه شهید همدانی در ساماندهی نیروهای مردمی اضافه کرد: این شهید بزرگوار در اصل برنامه‌ریزی سازماندهی نیروهای مردمی چه در بسیج و همدان چه در سوریه نقش بسزایی داشتند.
وی همچنین از تشکیل دبیرخانه دائمی یادواره سالگرد شهادت شهید همدانی در استان همدان خبر داد و گفت: یکی از اقدامات ویژه این یادواره در طول سال جمع‌آوری برنامه‌ها و فعالیت‌های حاج حسین به ویژه از استان‌های دیگر است تا در آینده بتوانیم شخصیت ایشان را نگارش کنیم.
وی در تشریح ویژه برنامه شهادت سردار همدانی اظهار کرد: برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید همدانی در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان چهارشنبه 13 مهرماه، برگزاری بیست و هفتمین مجمع فرماندهان و مراسم غبارروبی مزار شهدا پنج شنبه 15 مهرماه، برگزاری دعای ندبه کشوری جمعه 16 مهرماه و مراسم تجدید میثاق پاسداران با فرمانده شهید خود شنبه 17 مهرماه بخشی از برنامه‌های این هفته خواهد بود.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه 26 برنامه در چهار استان کشور برگزار خواهد شد، اضافه کرد: برگزاری ویژه برنامه‌هایی در استان‌های محل فرماندهی سردار همدانی کرمانشاه، تهران و گیلان و همچنین معاونت‌های ستاد کل مانند مسابقه کتابخوانی خداحافظ سالار، روایت‌گری در 500 مدرسه و مسابقات پهلوانی کشوری نیز از دیگر برنامه‌های سالگرد شهادت حسین همدانی است.

شناسه خبر 60877