شناسه خبر:60830
1401/7/12 09:15:22

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه با تأکید بر تسریع در راه‌اندازی پروژه قطار شهری کرمانشاه، اتمام این پروژه را یکی از اولویت‌های دولت در استان دانست و گفت: در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان در 23 تیرماه امسال یک‌هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت.

«بهمن امیری‌مقدم» در نشست با شهردار کرمانشاه و معاونین وی و شهرداران مناطق، بر ضرورت اولویت‌بندی‌های مناسب پروژه‌های شهری تأکید کرد و افزود: پروژه‌هایی مانند شهر بازی، تعریض خیابان مدرس، جابه‌جایی میدان بار، شهر هوشمند و قطار شهری از اولویت‌های کرمانشاه هستند که باید با جدیت توسط شهرداری دنبال شوند.
وی ادامه داد: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به کرمانشاه موضوع اتمام پروژه قطار شهری به‌عنوان یک مطالبه مطرح شد و رئیسی نیز تأکید کرد این پروژه قطار شهری باید هرچه سریع‌تر به مرحله بهره‌برداری برسد و اعتبار یک‌هزار و 200 میلیارد تومانی برای آن درنظر گرفته شده است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: متأسفانه به مدت دو سال اعتبار درنظر گرفته‌شده برای تکمیل این پروژه در بانک نگهداری شده و به جریان نیفتاده که چنین رویه‌هایی قابل قبول نیست.
   شهر زیبا مطالبه جدی کرمانشاهیان است
استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش شهر زیبا را مطالبه جدی از سوی شهروندان کرمانشاهی دانست و گفت: یک شهر زیبا، آرامش و نشاط را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد.
وی همچنین بر ضرورت زیباسازی اماکن دولتی، بانک‌ها، واحدهای صنفی و ناوگان خدماتی در سطح شهر تأکید کرد.
امیری‌مقدم در ادامه به موضوع تعریض خیابان مدرس پرداخت و گفت: در اجرای طرح تعریض خیابان مدرس نباید تنها به تعریض پیاده‌رو بسنده شود و حتماً بخش ماشین رو هم تعریض شود.
استاندار کرمانشاه همچنین از تعریض نامنظم خیابان مدرس انتقاد کرد و افزود: عقب‌نشینی‌های تکه‌تکه و نامنظم چهره خیابان را زشت کرده و این روند باید در قالب یک برنامه منظم اجرا شود.
وی همچنین بر تعیین تکلیف واحدهای نیمه‌ویران و مخروبه واقع در خیابان مدرس توسط شهرداری و سامان‌دهی آن‌ها تأکید کرد.
مدیر ارشد استان برنامه خصوصی‌سازی اتوبوس‌های حمل‌ونقل عمومی در سال‌های گذشته را یک اشتباه بزرگ و عامل تنزل کیفیت ارائه خدمات به شهروندان دانست و گفت: خرید 100 دستگاه اتوبوس جدید و اضافه شدن به ناوگان شهری اقدامی مناسب برای ارتقای کیفیت حمل‌ونقل عمومی و زیبایی شهر است و تلاش می‌کنیم با رایزنی و اختصاص منابع مالی بیشتر، تعداد این ناوگان را افزایش دهیم.
   ضرورت اجرای سریع پروژه شهر بازی
وی در ادامه ایجاد یک شهر بازی مناسب را اولویت جدی کلان‌شهر کرمانشاه دانست و افزود: شهرداری باید هرچه سریع‌تر با مشارکت بخش خصوصی، پروژه شهر بازی را اجرایی کند تا شهروندان بتوانند از آن بهره‌مند شوند.
امیری‌مقدم با تأکید بر تسریع در انتقال میدان بار کرمانشاه، عنوان کرد: اجرای این طرح در کنار کمک به بهبود وضعیت ترافیک شهری، به بهبود زیبایی شهر نیز کمک می‌کند.
   ضرورت ‌های تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره و راکد شهری
وی در ادامه همچنین بر ضرورت‌های تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره و راکد شهری تأکید کرد و گفت: وجود پروژه‌های راکدی مانند پاساژ فیروزه، کتابخانه مرکزی و غیره به شهر لطمه زده و شهرداری باید هرچه سریع‌تر آن‌ها را تعیین تکلیف کند.
مدیر ارشد استان کرمانشاه تأکید کرد: شهرداری باید برای پروژه‌های بزرگ شهری روزشمار نصب کند تا روند پیشرفت طرح‌ها برای شهروندان قابل ارزیابی باشد.
وی همچنین گفت: شهرداری باید با تعریف مشوق‌های مناسب، یک تحول مثبت در روند ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده ایجاد کند و با این کار به رونق اقتصادی و زیبایی شهر کمک کند.
استاندار کرمانشاه همچنین تأکید کرد: شهرداری باید با نظارت‌های دقیق و میدانی، جلوی هرگونه ساخت‌وساز غیر مجاز در حاشیه شهر را سد و واحدهای غیر مجاز را در همان آغاز کار، فوراً تخریب کند.
   انتقاد از فقدان امکانات خدماتی در برخی پارک‌ها
وی همچنین از فقدان امکانات خدماتی در برخی از پارک‌های سطح شهر انتقاد کرد و گفت: پارک‌ها و فضای سبز سطح شهر فاقد هرگونه امکانات بهداشتی، رفاهی و تفریحی هستند و باید این نقیصه برطرف شود.
امیری‌مقدم در ادامه بر ضرورت عدم تکرار تجربه‌های تلخی مانند شهرک پردیس در شهرک‌سازی‌ها تأکید کرد و افزود: شهرک پردیس به‌گونه‌ای طراحی و ساخته شده که فاقد ورودی و خروجی استاندارد و فضای عمومی و خدماتی مناسب است و شهروندان در عذاب هستند.
استاندار کرمانشاه هچنین خاطرنشان کرد: برخی از ساختمان‌های پزشکان در سطح شهر فاقد راه دسترسی مناسب و آسانسور هستند و شهرداری موظف به استاندارسازی این ساختمان‌ها است.
امیری‌مقدم در بخش پایانی سخنانش گفت: رویدادهای بزرگی مانند آیین اربعین و همایش بین‌المللی پیرغلامان، یک فرصت ممتاز و بی‌نظیر برای معرفی زیبایی‌های معنوی و عاشورایی و همچنین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فرهنگی و گردشگری کرمانشاه به زوار حسینی، خادمان، پیرغلامان و ذاکران اهل بیت (ع) بود.
وی ادامه داد: شهرداری و سازمان‌های خدمات‌رسان زیرمجموعه آن در طول ایام اربعین و برگزاری همایش بین‌المللی پیرغلامان، زحمات بسیاری در زمینه جابه‌جایی زوار حسینی، نظافت معابر و ارائه خدمات مناسب کشیدند که جای تقدیر بسیار دارد.
استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش مدیریت جهادی و میدانی و هم‌افزایی میان دستگاه‌ها و افزایش مشارکت‌های عمومی را بسترساز تحول در توسعه شهری دانست و گفت: می‌توان با همدلی و همراهی بیشتر، عقب‌افتادگی‌های کلان‌شهر کرمانشاه در حوزه‌های مختلف را جبران کرد.
شهردار کرمانشاه نیز با اشاره به لزوم ساخت مجموعه‌های تفریحی برای شهر کرمانشاه، ابراز کرد: درحال جذب سرمایه‌گذار برای تکمیل پروژه‌های تفریحی هستیم.
«نادر نوروزی» افزود: برخی پروژه‌ها در مجموعه مدیریت شهری برای حضور سرمایه‌گذاران آماده شده و درحال حاضر در مرحله جذب سرمایه‌گذار برای این پروژه‌ها هستیم.
وی شهر بازی کرمانشاه و چند مجموعه تجاری تفریحی را ازجمله پروژه‌های مجموعه مدیریت شهری دانست که در انتظار جذب سرمایه‌گذار است.
شهردار کرمانشاه با بیان اینکه برخی پروژه‌ها در شهر کرمانشاه نیاز به عزم استانی و ملی برای انجام شدن دارد، گفت: پروژه قطار شهری کرمانشاه که سالیانی است فعالیت عمرانی آن آغاز شده، نیاز به توجه استانی و ملی در تأمین اعتبار دارد.
نوروزی همچنین اضافه کرد: مجموعه مدیریت شهری به‌عنوان پُل ارتباطی جامعه شهروندی با مسئولان، درحال ارائه خدمات است.
شهردار کرمانشاه در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت مجموعه خدمات شهری و حمل‌ونقل مسافر در ایام اربعین حسینی در مرز خسروی، گفت: مجموعه خدمات شهری و حمل‌ونقل مسافر شهرداری کرمانشاه با استقرار در پایانه مرزی خسروی و مسیر تردد به این پایانه وظیفه رفت‌وروب محوطه و حمل‌ونقل زائران از شهر قصر شیرین و پارکینگ‌های این شهر تا پایانه خسروی را برعهده داشت که با تمام ظرفیت ممکن در مجموعه شهرداری خدمات فوق ارائه شد.
نوروزی همچنین با ارائه گزارشی از عمده عملکرد سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی، تصریح کرد: اولویت فعالیت این سازمان در مجموعه شهرداری کرمانشاه انتقال میدان تره‌بار کرمانشاه و ایجاد بازارچه‌ میوه و تره‌بار در مناطق هشت‌گانه است.
وی به اهم برنامه کمیته زیباسازی شهرداری کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: زیباسازی و آرامش بصری شهروندان از اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری است.
نوروزی ادامه داد: در حوزه شهرسازی و توجه به ترمیم و بازسازی بافت فرسوده در شهر کرمانشاه نیز برنامه‌هایی داریم که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.
وی یادآور شد: طراحی و اجرای برنامه فرهنگی در مناسبت‌های ملی و مذهبی از دیگر اقدامات مجموعه مدیریت شهری بوده است.
شهردار کرمانشاه همچنین به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و اتوبوس‌های این حوزه اشاره کرد و افزود: پس از سال‌ها موفق شدیم نسبت به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه اقدام کنیم.
* به گزارش خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 60830