شناسه خبر:60817
1401/7/12 08:57:18
حاجی‌بابایی برایی حل شدن مشکل مسکن

3000 هکتار به محدوده شهر همدان اضافه شود

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه وضعیت مسکن در همدان مطلوب نیست، گفت: برای کاهش فشار در این حوزه و ساخت 50 هزار واحد مسکونی، باید سه هزار هکتار به محدوده شهر همدان اضافه شود که انجام کار کارشناسی در این زمینه و محدوده‌ای که باید الحاق شود، امر مهمی است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی روز گذشته با اشاره به برگزاری جلسه با وزیر مسکن با حضور استاندار، دیگر نماینده مردم همدان در مجلس و مدیران استانی مرتبط، اظهار کرد: در این جلسه با تشریح وضعیت نامطلوب مسکن در همدان، تصمیماتی برای برون‌رفت از این مشکل گرفته شد.
وی با بیان اینکه سال‌ها است مباحث کارشناسی و غیر کارشناسی باعث شده مسکن در همدان به محاق برود، گفت: برای کاهش فشار در این حوزه و ساخت 50 هزار واحد مسکونی، باید سه هزار هکتار به محدوده شهر همدان اضافه شود که انجام کار کارشناسی در این زمینه و محدوده‌ای که باید به شهر الحاق شود، امر مهمی است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه یک‌هزار و 500 هکتار از زمین‌های اختصاصی برای 50 هزار واحد درنظر گرفته می‌شود، ابراز کرد: هر واحد به‌طور تقریبی 273 متر مربع زمین نیاز دارد و باقی زمین‌ها نیز برای کاربری‌های مورد نیاز اختصاص خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه وزیر مسکن برای تحقق این مهم اختیارات لازم را به استاندار تفویض کرده است، افزود: همه مسئولان باید پای کار بیایند تا بتوانیم با سرعت زمین را در اختیار مردم قرار دهیم.
حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه سه هزار هکتار باید در قالب اضافه شدن به محدوده شهر و ایجاد شهرک‌ها تحقق پیدا کند، گفت: با تمام توان پای این تصمیم ایستاده‌ایم و از تمام مسئولان می‌خواهیم برنامه‌ها را دنبال کنند و همه ارگان‌ها و ادارات نیز موظف به همراهی هستند.
وی با بیان اینکه هرگونه سستی و موضع غیر از این مصوبه قابل قبول نیست چراکه برای حل مشکل مسکن هیچ راهی جز اضافه شدن زمین به محدوده شهر همدان نداریم، افزود: البته معتقدم همراهی لازم از سوی مسئولان امر و ادارات وجود دارد و فقط باید روند کار سرعت داده شود.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تأکید بر اینکه باید هم حق مردم و هم حق ادارات ادا شود، گفت: اولویت نخست در ساخت مسکن در همدان تحویل زمین و ساخت مسکن یک طبقه تا سه طبقه و ویلایی و حیاط‌دار است.
وی با تأکید بر لزوم رعایت حقوق مالکان زمین‌ها و شهرداری و ادارات مختلف، اذعان کرد: حفظ باغات و فضای سبز در مسیر ساخت‌وساز نیز باید جدی مد نظر باشد.

شناسه خبر 60817