شناسه خبر:60663
1401/7/9 09:07:30

سپهرغرب، گروه خبر: سازمان حمل و نقل شهرداری استان ایلام گفت: 160 میلیارد ریال اعتبار برای خرید 13 دستگاه اتوبوس جدید مورد نیاز است و زمینه خرید این تعداد دستگاه اتوبوس درون شهری جدید برای شهر ایلام اخذ شده است.

عباسی از راه‌اندازی و فعالیت خودروهای ون خبر داد و گفت: این موضوع در نخستین نشست شورای ترافیک ایلام مطرح و پیگیری خواهد شد.
وی با بیان این که شهر ایلام دارای 13 اتوبوس نیازمند تعمیر و بازسازی است افزود: زمینه خرید 13 دستگاه اتوبوس درون شهری جدید برای شهر ایلام اخذ شده است.
رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری استان ایلام بیان کرد: هرچند عمر مفید ناوگان شهری 15 سال است اما بیشتر اتوبوس‌های فعال ایلام با وجود فرسودگی همچنان در حال فعالیت هستند و سال گذشته 30 دستگاه از این ناوگان برای ادامه فعالیت تعمیر اساسی شدند.
عباسی با اشاره به این که 160 میلیارد ریال اعتبار برای خرید 13 دستگاه اتوبوس جدید مورد نیاز است بیان کرد: شهرداری ایلام توان تأمین همه این مبلغ را ندارد که در حال رایزنی با استانداری برای تأمین این اعتبار هستیم.
وی ادامه داد: این 13 دستگاه اتوبوس جدید در صورت تأمین اعتبار و کمک از سوی استانداری بلافاصله خریداری و وارد چرخه فعالیت در شهر ایلام می‌شود.
رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری استان ایلام گفت: در رایزنی‌ها مقرر شده که 20 درصد از کل هزینه خرید اتوبوس‌ها توسط ایلام و 80 درصد دیگر آن از سوی اتحادیه اتوبوس رانی و سازمان همیاری شهرداری‌ها تأمین شود.
عباسی در پایان گفت: شهر ایلام دارای 29 اتوبوس بخش خصوصی و 17 دستگاه ملکی شهرداری است که در حال فعالیت و خدمات‌رسانی هستند و 13 دستگاه نیز نیاز تعمیر و بازسازی دارند.

شناسه خبر 60663